بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31161
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 19 مرداد 95 8:12 ب.ظ

مدیر عامل منطقه ویژه:

نشست خبری مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اصحاب رسانه استان بوشهر

اقای یوسفی افزود: تا مطالبه ای نشود ما از کمبود ها با خبر نمی شویم

به گزارش ثلاث ، نشست خبری مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اصحاب رسانه استان بوشهر در سالن اداره بندر برگزار شد.

مهندس یوسفی ضمن تشکر از حضور خبرنگاران و تبریک به مناسبت ۱۷ مرداد یاد شهدان خبرنگار را گرامی داشت.

وی افزود : کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند برابر نیستند و جامعه ای که دانا باشد پیشرفت می کند . با وجود خبرنگاران ، مردم کشور ما به سمت اگاهی حرکت می کنند و اطلاع رسانی باعث تقویت عدالت و کاهش فساد اداری و مردمی می شود.

با وجود اینکه در استان بوشهر روزنامه نگاری یک صنعت درامدزا نیست خبرنگاران و روزنامه نگاران جانانه اطلاع رسانی می کنند.

وی بیان کرد: خبرنگار می تواند آبروی مسلمین را کاهش یا افزایش بدهد . ما خواهان آن هستیم که این عزیزان از درج مسائلی که از واقعیت ان اطلاعی ندارند خود داری کنند .

ایشان با اشاره به برنامه‌ها و سیاست منطقه اقتصادی انرژی پارس افزود : یکی از سیاست‌های اصلی ما در سال جاری اجرای برنامه هایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عنوان کرد : برنامه‌هایی از جمله جذب سرمایه،  کاهش خام فروشی  ، توسعه صنایع پایین دستی و زمینه سازی برای اشتغال بیشتر طراحی شده است.

وی از تلاش برای کمک به سرمایه گذاران داخلی و خارجی خبر داد و بیان کرد: طی سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد افزایش دو برابری تولید گاز در پارس جنوبی هستیم.

یوسفی ادامه داد : فازهای ۱۲ و ۱۵ و ۱۶ افتتاح شده و امسال نیز نیمی از ظرفیت فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی وارد مدار شده و شاهد تسریع در تکمیل فازهای ۱۹،۲۰ و ۲۱ هستیم.

وی با بیان اینکه فاز ۱۹ پارس جنوبی به گاز زمستانی امسال می رسد، گفت: تا پایان سال جاری میزان تولید گاز ایران از کشور قطر پیشی می‌گیرد.

یوسفی افزود : با اهالی رسانه ارتباطات مشورتی خوبی داریم و نگاه ما به رسانه‌ها منطقه ای یا جناحی نیست و صرف‌نظر از خط بندیهای سیاسی حمایت لازم را از رسانه ها خواهیم داشت.

وی گفت : در پارس جنوبی تعامل و همکاری بسیار خوبی با شهرستانهای پیرامونی و استان بوشهر، مسئولان شهرستان، شوراها، معتمدین محلی و ائمه جمعه و جماعات و… داریم.

اشتغال بومی‌ها ۳۰ درصد است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در خصوص اشتغال خاطرنشان کرد: دو تفاهم نامه در این راستا با فنی و حرفه‌ای منعقد شده است.

وی بیان کرد : افزایش حضور نیروهای بومی یکی از مهمترین برنامه ها است که در این راستا در استخدامی های جدید شاهد تحقق اشتغال بیش از ۵۰ درصدی نیروهای بومی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیروی دارای مدرک بیکار بسیار داریم اما نیروی دارای مهارت لازم چندانی نداریم تصریح  کرد : در حال حاضر از ۶ هزار نفر شاغل در منطقه ۳۰ درصد بومی هستند و سعی شده در جذب جدید در قسمت های که نیاز به مدرک نیست ۹۰ درصد و بخش های که نیاز به مدرک و مهارت داشته باشد ۶۰ تا ۷۰ درصد نیروی بومی جذب کنیم .

ایشان با بیان اینکه اشتغال یک معضل اجتماعی است افزود: در خصوص تعدیل نیروها نیز تلاش ما این است که در تعدیل‌ها نیروهای بومی حفظ شوند.

توسعه برداشت از میدان مشترک

یوسفی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد میادین مشترک عنوان کرد: ماموریت اصلی ما نباید فراموش شود تلاش ما برای استفاده مناسب از میادین مشترک است .

وی گفت : در دولت گذشته برداشت روزانه از ۱۰ فاز نخست پارس جنوبی ۲۷۰ میلیون مترمکعب بود اما در سه سال گذشته با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: ما تلاش کردیم و نتیجه این تلاش هم‌سان‌ شدن میزان برداشت گاز از میادین مشترک تا پایان سال جاری است.

راه‌اندازی انبار مکانیزه گوگرد

یوسفی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وضعیت محیط زیست اظهار داشت: ماهیت فعالیت‌های صنعت نفت با محیط زیست در تضاد است و تلاش ما این است که به تدریج این میزان کاهش پیدا کند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر توسعه فضای سبز در پارس جنوبی ، با کاهش مشعل‌سوزی فازها و راه‌اندازی انبار مکانیزه گوگرد اقداماتی برای کاهش آلودگی محیط زیست انجام شده است.

دکتر معتمدی مدیر مسئول هفته نامه پیغام با بیان اینکه من از خبرنگارانم راضی هستم که با همه شرایط کارمی کنند افزود : ما وقتی امکانات نداشته باشیم نمی نوانیم خبرنگار پرورش بدهیم و از شما اقای یوسفی می خواهیم که در اموزش استقبال کننده های خبرنگاری  ، ما را همیاری کنید .

وی افزود : ما شاهد مظلومیت خبرنگاران در پارس جنوبی هستیم ، خبرنگاران دیگر شهرهای کلان با عزت واحترام می ایند و خبر تهیه می کنند و می روند ولی خبرنگار ما این اجازه را ندارد.

اقای یوسفی در پاسخ به این خبرنگار افزود : تا مطالبه ای نشود ما از کمبود ها با خبر نمی شویم و سیاست کلی ما این است که بتوانیم برای این قشر پرزحمت ، بدون منت خدماتی انجام دهیم.

اگر خانه مطبوعات مایل باشد زمینه ی اموزش خبرنگاران ایجاد کند ما هم بی شک پشتیبانی می کنیم تا کشور در مسیر اطلاع رسانی صحیح حرکت کند.

وی  گفت : ما تدبیری می اندیشیم که به خبرنگاران استان بوشهر مجوز ورود به منطقه داده شود .

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، در پایان از خبرنگاران حاضر در گردهمایی تقدیر وتشکر کردند و ارزوی موفقیت برای این عزیزان داشتند.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن