بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36469
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 3 آذر 95 11:34 ب.ظ

توسط رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی:

اهدای سند عرصه ۲۱۷ واحد مسکونی به مستضعفان

اختصاصی ثلاث – مراسم اهداء واگذاری سند عرصه ۲۱۷ واحد مسکونی بندر کنگان با حضور محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مصلای نماز جمعه شهرستان برگزار شد .

به گزارش ثلاث ؛ مراسم اهداء  واگذاری سند عرصه ۲۱۷ واحد مسکونی بندر کنگان با حضور محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ، صبح امروز در مصلای نماز جمعه شهرستان برگزار شد .

محمد سعیدی نیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مراسم اهدای واگذری سند عرصه ۲۱۷ واحد مسکونی در جمع مسئولین استان بوشهر ، شهرستان کنگان و جمعی از مردم تحت پوشش کمیته امداد و مستضفان ، گفت   : در شهرستان کنگان املاکی متعلق به بنیاد مستضعفان وجود دارد که نیازمندان در آن خانه ساخته بودند و نیاز به سند داشتند که با دریافت مصوبه از هیئت امنا و مشابه آیین نامه املاک علوی ۲۱۷ سند با مساحت تقریبا ۵۵ هزار مترمربع معادل با ۵٫۵ هکتار و با ارزشی بالغ بر ۸ میلیارد تومان که تقریبا ۹۵ درصد بلاعوض می باشد ، به مردم واگذار شد.

وی افزود : واگذاری این املاک در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار سند انجام شده که امسال  ۱۳ هزار سند و تا پایان سال در استان های مختلف جمعا به ۲۰ هزار سند خواهد رسید که می تواند پشتوانه کارهای اقتصادی و قضایی مردم قرار بگیرد .

سعیدی کیا با اشاره به خدمات در نظر داشته به مستضعفان افزود : به اعتای وام های اشتغال زایی و تهیه مسکن برای خانواده های داری دو معلول به بالا تلاش می شود .

وی درمورد مادران باردار مستضعف ، گفت : تا کنون ۶۰ هزار سبد کالا به بانوان باردار جهت تغذیه مطلوب و تولد نوزادی سالم داده شده است که سالانه ۲۰ هزار زن باردار در کل کشور به تدریج بر این آمار اضاف می شوند .

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب  اسلامی در خصوص دانش آموزان نیازمند ادامه داد : در کل کشور از طریق آموزش و پرورش به دانش آموزانی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند ، لباس و لوازم آموزشی اهدا می شود .

حجت الاسلام محمودی امام جمعه شهرستان کنگان در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و تسلیت ایام اربعین حسینی ، افزود :مسئله زمین های مربوط به بنیاد مستضعفین نگرانی های چند دهه ی مردم این منطقه بود که با عنایت رهبر فرزانه انقلاب نه تنها زمین ها واگذار شد بلکه باعث جلب اعتماد مردمی به نظام دینی گردیده که از ملیارد ها دلار بیشتر ارزش دارد .

وی ادامه داد : ۱۰۰ ها خانواده ی مدد جوی شهرستان فاقد مسکن هستند  و بیش از ۱۰۰۰ خانوار نیاز به توانمند سازی دارند که از تحت پوشش و حمایت موسسه ها و کمیته خارج شوند و اکنون چشم امیدشان به عنایات رهبری و دستگاه های زیر مجموعه رهبری است .

حجت الاسلام محمودی در پایان به مساجد و مراکز دینی اشاره کرد و گفت : این مکان ها به عنایت ویژه ای نیاز دارد .

عبدالنبی یوسفی فرماندارشهرستان کنگان ادامه داد : شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهربا جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر و میزبان ۱۶ هزار هکتار سطح زیر بنای صنعت هست که قطعا با این حجم گسترده صنعتی  طبیعی است که آسیب های اجتماعی فراوانی هم در این حوزه رخ دهد که نیاز به توجه دارد .

یوسفی با اشار به ۹۱۵ حادثه صنعتی در شهرستان اظهار داشت : بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان امروزعلاوه برصنعت به بیش از ۶ شهرستان خدمات ارائه می دهد. مطمئنا الطاف جنابعالی نسبت به تقویت ، تجهیز و توسعه بیمارستان گام بلندی است در راستای خدمت به مردم محروم که در این شهرستان هستند.

شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان با بیان اینکه امیدواریم این سفر اخرین نباشد گفت : اسکله برای مردم شهرستان یک موضوع حیاتی است و گنجایش همه ی لنج ها را ندارد که امیدواریم اقداماتی برای ساخت یک اسکله جدید صورت بگیرد.

وی به موضوع گمرک و بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اشاره کرد و خواستارعنایت ویژه به این دو مهم شد .

در پایان اهدای ۱۴ سند به نیت ۱۴ معصوم به صورت نمادین در مصلا برگزار شد و مردم از سفره تدارک دیده پذیرایی شدند .

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن