بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37712
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 3 دی 95 5:54 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

پیام ۹ دی بصیرت ، میثاق امت با ولایت و حمایت از نظام دینی است

ثلاث- امام جمعه کنگان: حماسه بزرگ ۹ دی باید بزرگ و باشکوه برگزار شود تا دشمنان داخلی و خارجی بدانند و بفهمند اگر باز هم بخواهند غلطی کنند، ملت با بصیرت ایران اسلامی فتنه آنان را در نطفه خفه خواهد کرد.

به گزارش ثلاث؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی امام جمعه کنگان در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت حماسه ۹ دی افزود: حماسه بزرگ ۹ دی باید بزرگ و باشکوه برگزار شود تا دشمنان داخلی و خارجی بدانند و بفهمند اگر باز هم بخواهند غلطی کنند، ملت با بصیرت ایران اسلامی فتنه آنان را در نطفه خفه خواهد کرد.
وی با تبیین و تحلیل جریان فتنه ۸۸ گفت: جریان فتنه حرکتی عملی برای براندازی نظام بود که با بیداری مردم و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب این توطئه خطرناک و شوم خنثی شد.
محمودی گفت: فتنه ۸۸، فتنه ای بود که هدفش گمراهی نمودن مردم و قرار دادن آنها مقابل نظام به بهانه واهی اعتراض به نتیجه انتخابات بود که با انجام کارهای غیرقانونی موجب تحمیل هزینه های زیادی به نظام و ایجاد بحران در کشور شد که البته با خروش میلیونی ملت با بصیرت ایران این آتش فتنه خاموش شد.
وی اظهار نمود: متاسفانه عده ای در داخل به دنبال تطهیر جریان فتنه و سران فتنه ۸۸ هستند، جریانی که عامل دشمن برای براندازی نظام ، اهانت به مقدسات دین و انقلاب، تخریب کننده اموال عمومی و دهها جرم دیگر بودند.
امام جمعه فتنه ۸۸ یکی از پیچیده ترین شرایط سه دهه گذشته برای انقلاب اسلامی بود که در این بحران نقش مدیریتی رهبری نظام را برای همگان روشن ساخت.
وی اظهار داشت: ما به کسانی که دیروز یار انقلاب و امروز دل در گرو فتنه گران داشته و با سوء استفاده از صبر نظام و رهبری، گاهی نیش به نظام می زنند و مروج اشرافی گری و تجمل گرایی اند هشدار می دهیم بدانند فرزندان انقلاب و فداییان ولایت منتظر یک اشاره رهبری اند تا پاسخی دندان شکن به فتنه و حامیان فتنه بدهند.
محمودی با اشاره به کلیدواژه هایی مانند فتنه و نفوذ در کلام رهبر فرزانه انقلاب گفت: متاسفانه برخی افراد سیاسی و احزاب نسبت به این دو واژه آلرژی دارند که این یک نوع بیماری است که باید این افراد بروند و خود را درمان کنند.
وی خطاب به جریان انقلابی گفت: عزیزان من مواظب باشید به بهانه انقلابی بودن خلاف منویات رهبری عمل نشود.
امام جمعه در پایان این بخش از خطبه ها خطاب به گفتمان ها، احزاب و تشکلات سیاسی کشور گفت: ۹ دی متعلق به یک گفتمان و گروه خاص نیست و همه کسانی که دل در گرو ولایت و نظام دینی دارند بایستی در حماسه ۹ دی شرکت کنند.
محمودی در فراز دیگر با گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی اظهار نمود: ما خوشحالیم که صنعت پتروشیمی در منطقه کنگان و عسلویه منشاء برکاتی برای کشور است اما جای بسی تاسف است به رغم درآمدهای دهها میلیارد دلاری مردم میزبان در حوزه های مختلف از مشکلات متعدد در رنج به سر ببرند.
خطیب جمعه افزود: انتظار مردم از صنعت، حمایت عملی از میزبانان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ورزش و عمران است.
وی با تبریک میلاد حضرت مسیح (علیه السلام)، دعوت به صلح را پیام بزرگ این پیامبر اولوالعزم دانست و خطاب به مسیحیان گفت: در دنیای امروز سران کشورها و برخی پیروان عیسی مسیح با فاصله گرفتن از تعالیم آن پیام آور صلح، بر طبل جنگ افروز می کوبند و هزاران انسان بی گناه را در کشورهای مختلف قربانی قدرت طلبی و زورگویی خود می کنند.
محمودی به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی در روز میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام صادق (علیه السلام) اشاره و عنوان داشت: وحدت نیاز مبرم جوامع اسلامی است و هر حرکتی که علیه وحدت صورت گیرد خواه از سوی شیعه و خواه از سوی سنی آب در آسیاب دشمن ریختن است.
امام جمعه با نکوداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام امت، بسیاری از محرومیت ها و مشکلات را ناشی از بیسوادی دانست و گفت: همه باید تلاش کنند تا پدیده شوم جهل و بیسوادی را در جامعه ریشه کن کنند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره و ایثار و از خودگذشتگی شهید آیت الله غفاری و تجلیل از عالمان دین و مبارزان انقلاب از جمله شهید آیت الله سعیدی گفت: عزیزان این انقلاب به راحتی بدست نیامده و این نظام دینی ثمره خون شهیدانی همچون آیت الله غفاری، آیت آیت الله سعیدی و شخصیت هایی چون آیت الله طالقانی و رهبر معظم انقلاب است.
محمودی با تبریک سالروز ثبت احوال و تقدیر از مجموعه مدیران و کارکنان ثبت احوال بیان کرد: چه زیباست اگر دستگاههای فرهنگی ما با مشارکت یکدیگر کتاب هایی متناسب با تربیت فرزند و نیز آداب همسر داری را با همکاری ثبت احوال در اختیار خانواده ها و زوج های جوان قرار دهند.
خطیب جمعه با اشاره به پخش فیلم فاخر یتیم خانه در کنگان ضمن تقدیر از کارگردان، بازیگران و عوامل اجرایی و پخش این اثر فاخر اظهار نمود: این فیلم گوشه ای کوچک از کتاب سیاه و قطور جنایات انگلیس این روباه پیر را به نمایش گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان says:

    بیانیه شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شهرستان کنگان
    به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی

    نهم دی ماه هشتادو هشت، یادآور حماسه ستودنی ملت رشید و ولایتمدار ایران اسلامی است که پس از ماهها صبر و شکیبائی در برابر توطئه ها و زیاده خواهی فتنه گران وابسته به سازمانهای جاسوسی غرب و آمریکا، با خروش انقلابی و عاشورائی خود طومار آنها را در هم پیچیدند و با افشای ماهیت عوامل اصلی و نقشه های شوم سران فتنه ، تشت رسوائی این جریان برافتاد. البته ایران اسلامی و مردم ولایتمدار و انقلابی ما هرگز از خیانت و کینه آمریکا و اسرائیل جنایتکار و ایادی مزدور غربی آنها غافل نبوده بلکه با بصیرت و توجه به بیانات و رهنمودهای روشنگرانه رهبر عزیز انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای همه این توطئه ها را در سالهای اخیر پشت سرگذاشته است. هر چند اعتقاد راسخ داریم که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به اساس و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی بی رحمانه تلاش می کنند از اینرو بر خود واجب می دانیم همچون گذشته با لبیک به فرامین رهبر فرزانه انقلاب و بیداری اسلامی در برابر فتنه گریها، مقتدرانه بایستیم. شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شهرستان کنگان ضمن گرامیداشت حماسه جاودانه نهم دی ماه، تاکید می کند، دشمنان نظام و انقلاب بدانند ملتی که آرمانش حماسه حسینی و قیامش سیره خمینی (ره) و امامش سیدعلی خامنه ای است هرگز در برابر فتنه گریها و توطئه ها کوتاه نخواهد آمد.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن