بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24748
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 30 دی 94 5:36 ب.ظ

مدیر عامل منطقه ویژه پارس

آغاز مذاکرات جدید نفتی ایران – ایتالیا برای توسعه زیرساخت‎های منطقه پارس شمالی

ثلاث- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آغاز مذاکره با سرمایه گذاران ایتالیایی به منظور ساخت یک پایانه در محدوده پارس سه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد.

به گزارش ثلاث و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آغاز مذاکره با سرمایه گذاران ایتالیایی به منظور ساخت یک پایانه در محدوده پارس سه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،  مهدی یوسفی با تاکید بر برنامه ریزی و بهره مندی درست از ظرفیت های فراوان صنعت نفت و گاز کشور در شرایط پسا تحریم، گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و تلاش برای رونق بخشیدن به بازار جذب سرمایه در این منطقه را آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به لزوم آشنایی کشورها و سرمایه گذاران خارجی با ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تصریح کرد: در طول یک سال گذشته تاکنون ۵ هیات مختلف خارجی از منطقه ویژه اقتصادی پارس و عسلویه بازدید کرده اند. این مقام مسئول افزود: فقط در یکی از این بازدیدها، سفرای خارجی ۱۸ کشور از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرده و با ظرفیت‌های منطقه آشنا شدند.

  •  
    وی در تشریح مهم ترین دستاوردهای بازدید هیات های خارجی از هاب انرژی کشور، بیان کرد: سفرا و سرمایه‌گذاران خارجی در این بازدیدها آشنایی مناسبی با فرصت‌های سرمایه گذاری پیدا کردند و تعدادی از این کشورها نیز علاقه مندی خود به سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف را اعلام کرده و جلسات متعددی با آن ها برگزار شده است.
     
  • یوسفی با بیان این که اخیرا مذاکراتی با یک هیات ایتالیایی انجام شده است، خاطرنشان کرد: این هیات ایتالیایی به منظور ساخت و راه‌اندازی بندری در منطقه پارس سه اعلام آمادگی کرده که مذاکرات برای توافق نهایی در حال انجام است.

—-

بنا بر همین گزارش روز گذشته اعلام شد: مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به توافق هسته ای گفت: صنعت نفت کشور از ظرفیت های فراوان شرایط پسا تحریم نهایت بهره مندی و استفاده را خواهد کرد.مهندس مهدی یوسفی در جلسه شورای راهبردی سازمان منطقه ویژه پارس ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری(ع)  با اشاره به افتتاح پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس  جنوبی گفت:خوشبختانه با برنامه ریزی وزارت نفت در اولویت بندی طرح های توسعه ای پارس جنوبی در طول یک سال گذشته  فاز های ۱۲ ، ۱۵ و ۱۶ با حضور ریاست محترم جمهوری به طور رسمی به بهره برداری رسید که با تحقق این امر بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی افزوده شد.

وی با بیان اینکه فازهای ۱۵ و ۱۶ به عنوان ایرانی ترین پالایشگاه پارس جنوبی شناخته می شود گفت:  تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی، ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی از جمله ویژگی ها این فاز است که نقش بسزایی در درآمدزایی کشور خواهد داشت.

مهندس  یوسفی در ادامه با بیان اینکه بهره برداری از این فاز با توجه به ورود به فصل سرما کمک بزرگی در  مصرف بخش خانگی داشت افزود: همچنین در حال حاضر بخش هایی از فاز ۱۷ و ۱۸ در مدار تولید قرار گرفته است و با برنامه ریزی هایی که از سوی وزرات نفت صورت گرفته است پرونده پارس جنوبی تا پایان سال ۹۶ بسته خواهد شد.
 
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به توافق هسته ای یادآور شد: تحریم های ظالمانه غرب بر علیه ایران  بیش از پیش صنعت نفت کشور را نشانه رفته بود و قطعا با تدابیر وزیر محترم نفت از ظرفیت های بیشماری که در شرایط پسا تحریم  برای کشور وجود دارد بهره برداری های لازم انجام خواهد شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید علی هاشمی نژاد امام جمعه عسلویه نیز با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) در بیان ویژگی های یک مدیر موفق گفت: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک افتخار بزرگ است و انسان های شایسته در مسئولیت‌های بزرگ و حساس قرار می گیرند و خوشبختانه مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بویژه آقای مهندس یوسفی دارای این ویژگی ها ی ممتاز است و ما به داشتن چنین سرمایه هایی افتخار می کنیم.
 
هاشمی نژاد ایمان راسخ به خدا و داشتن روحیه خدمت رسانی به مردم را از مهمترین ویژگی مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و ادامه داد: اخلاق معاشرتی ،خودارزیابی و  تحمل بالا در برابر مشکلات و سختی ها از مهمترین نکاتی است که لازم است یک  مدیر موفق به آن توجه داشته باشد .
 

گفتنی است در پایان این جلسه آقایان یوسف امینی به عنوان دستیار مدیر عامل و رضا احمدی پور به عنوان سرپرست مدیریت کار و خدمات اشتغال معرفی شدند.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن