بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29894
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 21 تیر 95 2:30 ب.ظ

عدم رضایت خانواده های افراد مرگ مغزی باعث شد؛

سه مورد مرگ مغزی طی یک ماه در کنگان اهدا عضو نشدند

اختصاصی ثلاث- رئیس بیمارستان کنگان گفت: مردم و مسئولین در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در صورت مرگ مغزی گام بردارند و در مسیر این خدمت مقدس حرکت کنند.

 دکتر حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی ره کنگان در خصوص اهدا عضو به خبرنگار ثلاث گفت: مردم و مسئولین در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در صورت مرگ مغزی گام بردارند و در مسیر این خدمت مقدس حرکت کنند. باید اذعان کنیم که استان بوشهر و شهرستان کنگان اندکی عقب مانده اند.

وی ادامه داد: طی یک ماه گذشته سه نفر مرگ مغزی در بیمارستان امام خمینی ره کنگان داشته ایم که علیرغم تلاش های شبانه روزی بنده و دوستانمان در سطح دانشگاه علوم پزشکی استان برای راه متقاعد کردن خانواده افراد مرگ مغزی، متاسفانه موفقیت حاصل نشد و آن سه نفر به خاک سپرده شدند.

رئیس بیمارستان امام خمینی ره کنگان اضافه کرد: چنانچه همکاری مجموعه های مختلف شهرستان در این امر بسیار مهم، انجام می گرفت، می توانستیم ۲۴ عضو را به افراد نیازمند اهدا کنیم و آن ها را از مرگ نجات دهیم و لذا این موضوع تاسف باری برای خودم و مجموعه شهرستان می دانم.

حیدری عنوان کرد: بخش علمی کار اهدا عضو مربوط به بیمارستان و تیم تخصصی است و متقاعد کردن خانواده فرد مرگ مغزی کار دیگر مجموعه های شهرستان است و کار اصلی نیز همین موضوع متقاعد کردن خانواده های مرگ مغزی به حساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تجارب علم پزشکی در ایران به حدی پیشرفت کرده است که بتواند به راحتی عضو یک فرد مرگ مغزی را در اختیار یک شخص نیازمند قرار دهد تا فرد نیازمند از مرگ نجات یابد. این علم امروزه به اوج خود رسیده است طوری که سال گذشته ۵۰۰ مورد اهدا عضو در شیراز انجام شده است در صورتی که ما هنوز در شهرستان مان موفق به متقاعد کردن حتی یک مورد از خانواده های مرگ مغزی برای اهدا عضو نشده ایم.

مردم و مسئولین در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهدا عضو گام بردارند

 رئیس بیمارستان امام خمینی ره کنگان در ادامه تاکید کرد: این را باید به خاطر سپرد، فردی که می تواند ۸ عضو خود را اهدا کند در واقع یک فرد همیشه زنده است. امیدواریم مردم و مسئولین در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهدا عضو در صورت مرگ مغزی گام بردارند و در راستای این خدمت مقدس حرکت کنند.

حیدری گفت: قطعا اجر خانواده و فرد اهدا کننده عضو و حتی کسانی که در این راستا خالصانه تلاش می کنند نزد پروردگار محفوظ است.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. محمد زاده says:

    تو بیمارستان کنگان ،تشخیص سرماخوردگی هم درست داده نمیشه،چه برسه مرگ مغزی، این افراد بدبخت به خاطر کمبود ونبود پزش میمیرن.نه مرگ مغزی میشن،نمونه اش مرحوم برادرم که خدا نگذره از کسانی که در حق ایشان ودر حق ما کوتاهی کردند وبا تشخیص نادرست ،وکوتاهی در انجام وظیفه مارا برای همیشه داغدار کردند.سهل انگاریها جان برادرم را گرفت،فقط مسببان این فاجعه را به خدا میسپاریم.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن