بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46923
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 28 فروردین 97 8:54 ب.ظ

دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس در کنگان راه اندازی می شود

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان گفت: به منظور نکوداشت روز ملی خلیج فارس، دبیرخانه دائمی آن در کنگان راه اندازی می شود.

به گزارش ثلاث فتح الله نوروزی روز سه شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت روز ملی خلیج فارس افزود: معرفی خلیج فارس و بندر تاریخی سیراف به عنوان گنجینه و سند هویتی این دریا یکی از اهداف مهم راه اندازی این دبیرخانه است.
وی با تجلیل از مقام شامخ شهدای خلیج فارس بیان کرد: شهدای خلیج فارس از جمله سردار ‘نادرمهدوی’ اسناد ماندگار و جاویدان در دفاع از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر خلیج همیشه فارس است.
فرماندار کنگان با بیان اینکه نگاه ها به خلیج فارس فقط به صرف یک مکان جغرافیایی اجحاف و ظلم است، گفت: خلیج فارس اهمیتی به بلندای تاریخ دارد و باید این روز در کشور بزرگ نگه داشته شود.
نوروزی اضافه کرد: همایش علمی خلیج فارس در کنگان و سیراف برگزار می شود و اجرای جشنواره بازی های بومی و محلی در شهرها و روستاها، تجلیل از نویسندگان برتر شهرستان کنگان درحوزه آثار مکتوب درباره خلیج فارس، مانور دریایی در شهرهای کنگان و سیراف، فضاسازی محیطی در شهرها و روستاها از مهمترین برنامه های محوری شهرستان کنگان در نکوداشت روز ملی خلیج فارس در این شهرستان است.
شهرستان ساحلی کنگان با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر بر کرانه خلیج فارس واقع است و شهر باستانی سیراف ار توابع این شهرستان است. ابوذر حسین پور

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن