بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 48176
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 17 خرداد 97 3:17 ق.ظ

در راستای شفاف سازی؛

بدهی شهرداری کنگان برای نخستین بار اعلام شد

اختصاصی ثلاث- در راستای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، کل رقم بدهی رسمی شهرداری کنگان اعلام شد.

به گزارش  ثلاث، بدهی ها بعنوان یکی از طبقات اصلی صورتهای مالی شهرداری ها از اهمیت خاصی برخوردار است و تصمیم­گیری­های مدیریت مالی، بدون توجه به این عنصر، فاقد کارایی و اثربخشی لازم خواهد بود.

در این نوشته برای نخستین بار اطلاعات مربوط به بدهی های شهرداری کنگان در دوره چهارم بصورت دقیق و قابل اتکاء در  اختیار عموم مردم قرار می گیرید که البته با هدف ایجاد تنش یا زیر سوال بردن هیچ کدام از شهرداران گذشته، روسای شورا، اعضای شورا یا مسئولین سابق امور مالی شهرداری نیست. 

 —-

اهداف اصلی مدیریت مالی در شهرداری ها به قرار زیر بیـان شـده است: الف – تضمین کافی برای انجام مسئولیتهای اصلی شهرداری در مقابل شهر . ب – مراقبت از تأمین مالی شهرداری از طریق تخصیص متعادل مالیات ها و عوارض. پ – تضمین استفاده از منابع شهرداری بر طبق اولویتها . ث – مراقبت از استفاده قانونی و مشروع از منابع . ج – تأمین کارکنان متخصص برای اداره امور شهرداری .

امروزه یکی از مسایل مهم شهرداریها در سراسر جهان ، ایجاد منابع کافی درآمد و تأمین هزینه خـدمات شهری است لذا از جمله مسئولیتهای اساسی شهردار ، تـلاش در جهـت تهیـه طـرحهـا و برنامـه هـایی بـرای افزایش منابع درآمدی شهرداری است.

— 

 

 نادر احمدی رئیس شورای اسلامی شهر کنگان  در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: در برخی مواقع که اعتبارات مصوب، تخصیص داده نمی شود، شهرداری ها مجبورند پس از عقد قرارداد با پیمانکار، فقط بخشی از هزینه پروژه را پرداخت کنند و حتی ممکن است ماه ها این پرداخت به تاخیر بیفتد. هنر شهرداران و شوراها زمانیست که با وجود بدهی، پیمانکاران را قانع کرده تا پروژه را همچنان با تمام قدرت جلو ببرند.

وی اظهار داشت: شهرداری بندر کنگان در دوره پنجم را میتوان به عنوان یک مصداق خوب از مطلب بالا بیان کرد  ( ضمن احترام به تلاش تمام شهرداران سابق و پر تلاش این شهر).

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان ادامه داد: شهرداری بندر کنگان در حال حاضر چیزی در حدود ۵۵ پروژه عمرانی فعال را به طور همزمان در حال اجرا دارد؛ مانند فاز اول دهکده گردشگری که یک پروژه بی مانند( به لحاظ مالی و متراژ) در کنگان است، پارک کوستان ( چشمه بی بی حبش)، بلوار امام حسین و….

احمدی خاطرنشان کرد: در ابتدای شروع دوره پنجم شورای اسلامی برخی از این پروژه ها از جمله مثال های فوق، با مشکلاتی عدیده از جمله معارض داشتن املاک در آن پروژه ها، عدم رعایت محدوده شهری، هزینه کرد از اعتبارات داخلی و عدم محقق شدن این اعتبارات و همچنین مشکلات فنی پروژه ها ( که موجب توقف آن پروژه ها هم در مقطعی شده بود)، مواجه بود، اما با درایت لازم این پروژه ها  در دوره پنجم شورا مجددا فعال شدند.

 

کل بدهی قبلی و فعلی شهرداری کنگان

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ثلاث تصریح کرد: شهرداری و شورای چهارم را با حدود ۶۷ الی ۷۰ میلیارد تومان بدهی رسمی و دارای سند تحویل گرفتیم (این مبلغ میتواند هر مجموعه ایی را دچار بحران و ورشکستی نماید ) و از ان تاریخ تا کنون که بیش از ۱۰ ماه از ان میگذرد، حدودا ۲۵ میلیارد تومان از ان بدهی ها پرداخت و تسویه شده است و هم اکنون این رقم به حدود ۴۲ الی ۴۵ میلیارد تومان بدهی رسمی برای شهرداری کنگان کاهش یافته است که ناشی از مدیریت، انضباط و نظارت صحیح بر هزینه کردها و در آمد مجموعه جدید مدیریتی می باشد.

هزینه های جاری شهرداری کنگان از سال ۹۲

 رئیس شورای اسلامی شهر کنگان گفت: شهرداری کنگان در سال ۹۲، به طور میانگین روزانه چهل تا پنجاه میلیون تومان؛ در سال ۹۳، روزانه شصت میلیون تومان؛ در سال ۹۴، روزانه  هشتاد میلیون تومان؛ در سال ۹۵ روزانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه جاری و اجرای پروژه ها ، داشته است. این مبلغ در سال ۹۶ به حدود ۱۵۰ الی ۱۶۰ میلیون تومان هزینه روزانه نیز رسید.

حقوق ماهانه پرسنل شهرداری کنگان

احمدی عنوان کرد: حقوق ماهانه پرسنل این شهرداری  که شامل بیش از ۳۵۰ پرسنل اداری، فضای سبز و خدمات شهری است به حدود  ۱ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان می رسد که رقم بالایی می باشد و باعث شده بخشی از توان شهرداری را صرف خود کند.

وی اذعان داشت: بودجه پیشنهادی شهرداری کنگان در سال نود و شش، ۵۵ میلیارد تومان بوده است که متاسفانه محقق نشد وحجم بدهی را افزایش داد.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان یادآور شد: بودجه پیشنهادی شهرداری کنگان در سال نود و هفت، ۴۰ میلیارد تومان بوده است که با توجه به سال قبل واقعی تر ارائه شد و این مورد میتواند حجم بدهی را کنترل نماید.

احمدی اضافه کرد: روند فعالیت های عمرانی در شهر کنگان طی دوره پنجم سرعت بیشتری به خود گرفته و لذا طرح ها و پروژه های شهری در زمان تغییر و تحول مدیریتی نیز با تاکید و توجه ویژه ایی پیگیری شده و یا در حال اجرا است، لیکن در ارائه لیستی از بدهی ها متوجه پروژه هایی میشویم که با اعتبارات بالا از بخش داخلی هزینه شده که این خود موجب آشفتگی مدیریت مالی شهرداری میگردد که خوشبختانه این نابسامانی در این دوره با تاکید بر انضباط مالی تا حدودی کنترل شد.

بدهکاری شهرداری با شرایط خاصی ارزشمند است

وی گفت: بدیهی است که فعال بودن پروژه به شرط جانمایی درست، اولویت بندی مهمترین پرژه ها برای اجرای آن، توسعه متوازن شهر، آینده نگری در اجرای پروژه ها و اینکه ایجاد یک پروژه در آینده مانع از اجرای پروژه های مهمتر در آن محل نشود، ایجاد املاک منقول و غیر منقول و فریز کردن زمین و…، ارزش بدهکاری را دارد زیرا مورد استفاده آن عموم مردم هستند.

احمدی گفت: می توان به این موضوع امیدوار بود که توسعه شهر با مدیریت جدید شورا وشهرداری با سرعت و مدیریت خوبی در حال انجام است.

 

خبرنگار:  مصطفی صفایی

— 

ثلاث: ضمن تشکر از تلاش تمام شهرداران و پرسنل خدوم و زحمت کش شهرداری سابق و همچنین اعضای شورای محترم در دوره های گذشته، این مطلب فقط از جهت شفاف سازی افکار عمومی منتشر شده است.

در پست های آینده جهت تنویر افکار عمومی از همین منظر، سیراف و بنک را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

 

نظرات

  1. حسین کرمی says:

    سلام و خدا قوت خدمت ثلاث بابت پیگیری ها
    و عرض سلام و احترام به شورا و شهرداری بندر کنگان
    همین که برای اولین بار شاهد شفاف سازی هستیم جای بسی امیدواری هست. و امیدوارم شفافیت مالی دقیق تر و تفکیک شده ارائه گردد.
    از اینکه شاهد کاهش بدهی شهرداری هستیم و در عین حال شاهد پیشرفت شهری نشان از آینده بهتر برای شهر است.

  2. نرگس says:

    شهرداری در سالهای گذشته بی برنامه ، بی انضباط و فاقد مدیریت بخصوص در حوزه مالی بود . اغلب پروژه ها بدون برآورد و بدون طراحی بود . طراحان ضعیف و بی تجربه و صفر کیلومتر در شهرداری جولان میدادند و مدیران بی تخصص را می دوشیدند .

  3. خلفانی مححد says:

    نقاشی و شیشه کاری روی دیوار بلوکی که بعد از شش ماه ترک برداشته و تمام کار شما را دود هوا خواهد کرد نمونه ای از هنر مدیریت هست؟ جای بسی تأسف است کنگان با این طرز مدیریت ره به جایی نمی برد
    من ساکن کوچه با عرض شش متر و طول ۴۰متر که منتهی به خیابان ۱۸متری غدیر است و حداقل در این کوچه بیش از شش واحد منزل مسکونی است و تا الان با سه شهردار و معاون شهردار صحبت کردم خواهش کردم انگار نه انگار ولی دیوار بلوکی را شیشه کاری می کنند خنده داره بخدا

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن