بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 48655
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 تیر 97 3:21 ب.ظ

متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان کنگان مطرح کرد:

آلرژی؛ بن‌بست درمانی

ثلاث- متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: هیچ درمان جراحی برای رینیت آلرژییک (آبریزش بینی بر اثر تحریک و التهاب مجاری بینی) وجود ندارد.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، دکتر مریم امیری طهرانی زاده افزود: رینیت آلرژیک، رینیت فصلی یا تب یونجه، یکی از شایع‌ترین واکنش‌های افزایش حساسیت است که در شهرستان کنگان نیز مراجعین زیادی برای درمان آن وجود دارد.
وی بابیان اینکه رینیت به تحریک و التهاب مجاری بینی گفته می‌شود بیان کرد: رینیت مزمن در اثر آلرژی‌های فصلی و برخی عوامل دیگر رخ می‌دهد.
وی عنوان کرد: رینیت آلرژیک و التهاب مخاط بینی، معمولاً با ترشحات آبریزش و خارش بینی و چشم همراه است.
متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان  اظهار داشت: رینیت آلرژیک ممکن است فصلی یا دائمی باشد، رینیت آلرژیک فصلی ناشی از آلرژی‌زاهای فصلی است، رینیت آلرژیک دایمی می‌تواند ناشی از گردوخاک، کپک، آلرژی‌زاهای حیوانی، آلرژی‌زاهای شغلی یا گرده‌ها باشد.
دکتر امیری طهرانی زاده اضافه کرد: علایم رینیت آلرژیک از فردی به فرد دیگری متفاوت است و عارضه بسیار شایعی است به‌گونه‌ای که حدود ۱۰ درصد مردم از این مشکل رنج می‌برند.
وی گفت: رینیت آلرژیک در اثر مصرف شیر گاو در نوزادان نیز دیده‌شده است، حمله آسم در بیماران مبتلابه این بیماری ۴ برابر بیشتر می‌باشد.
دکتر امیری طهرانی زاده اظهار داشت: گرده‌ها، قارچ‌ها، مایت‌های موجود در گردوخاک، حیوانات خزدار و فضولات حشرات، شایع‌ترین محرک‌های رینیت آلرژیک به شمار می‌روند.
وی ادامه داد: بیماران دچار آلرژی شدید به گرده باید در زمان‌هایی که شمار گرده‌ها بالاست به‌ویژه اوایل فصل بهار، از بیرون رفتن از منزل تا حد ممکن خودداری کنند و بیماران دچار آلرژی به قارچ‌ها باید با حذف منابع رطوبت، تعویض مواد ‌آلوده و شستن سطوح بدون منفذ با محلول سفیدکننده رقیق، تماس با این عوامل را تا حد ممکن کاهش دهند.
متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان عنوان کرد: هیچ درمان جراحی برای رینیت آلرژییک وجود ندارد؛ بااین‌حال می‌توان آن را برای درمان بیماری‌های هم‌زمان مانند انسداد بینی در اثر انحراف شدید تیغه بینی، تورم شاخک‌های تحتانی بینی،‌ بزرگی لوزه سوم و سینوزیت مقاوم توصیه کرد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن