بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49378
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 14 مرداد 97 12:23 ب.ظ

در نشست خبری مدیرکل ارشاد استان مطرح شد؛

راه اندازی دادگاه مطبوعات در استان / دستورالعمل فعالیت کانالهای پیام رسان به زودی تدوین می شود

نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه روز خبرنگار درجمع اصحاب رسانه بیان کرد: خبرنگاری روایت روشنگری، آگاهی و صداقت است خبرنگاران به عنوان امانتداران مردم از هیچ کوششی برای آگاهی دادن به جامعه دریغ نمی کنند

.

حمیده ماحوزی گفت: توسعه فضاهای مجازی و گروه هایی که درشبکه های اجتماعی و کانال های پیام رسان به انتشار اخبار به صورت غیرحرفه ای می پردازند، باعث شده تا وظیفه خبرنگاران سنگین تر شود.

ماحوزی درخصوص فعالیت در فضای مجازی گفت: دستورالعمل ها در این زمینه تنظیم شده که تا شهریورماه سال جاری به ادارات کل در استان ها ابلاغ می شود.

وی اظهار داشت: برگزاری کلاس های آموزشی برای خبرنگاران از طرف خانه مطبوعات اقدامی ضروری است که باید با استفاده از استادان مجرب انجام شود.

ماحوزی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت فضای مجازی به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده مدیران و خبرنگاران باید به این حوزه بسیار سنگین و حساس نگاه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اخبار و اطلاعاتی که در فضای مجازی رد و بدل می شود نباید باعث دلسردی، نگرانی و از بین رفتن نشاط اجتماعی شود، ادامه داد: خبرنگاری یادآور همه رشادت ها و از خودگذشتگی های افرادی است که در راستای آگاهی به جامعه تلاش می کنند و این حرفه را با وجود همه سختی های فراوان به عنوان یک رسالت و وظیفه پذیرفته اند.

ماحوزی عنوان داشت: امروزه در عصر ارتباطات باید به گفت و گوی فرهنگی و شیوه های جدید اطلاع رسانی عادت کرد و در این ارتباط رسالت و وظیفه خانه مطبوعات سنگین است که با شروع آن از بطن جامعه می توان بسیاری از مسائل و مشکلاتی را که از موضوعات مهم است حل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: خبرنگاران استان بوشهر به دور از هرگونه تنش در امر اطلاع رسانی به عنوان استانی پیشتاز مشغول به فعالیت هستند.

ماحوزی در خصوص توزیع آگهی ها بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بدون توجه به گرایش های سیاسی نشریه ها اقدام به توزیع آگهی ها کرده و در ادامه نیز به همین صورت اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: توزیع سیستمی آگهی ها از اول سال جاری آغاز شده و تلاش می شود این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

ماحوزی برضرورت انتشار منظم و در حد میانگین تعیین شده نشریه های محلی برای دریافت آگهی تاکید کرد.

وی در مورد فعالیت دادگاه مطبوعات اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های لازم با دادگستری استان بوشهر برای راه‌اندازی دادگاه رسانه استان در تلاش هستیم که قضات با اطلاعات کافی در خصوص قوانین و مقررات رسانه در این کارگاه ها حضور داشته باشند

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن