بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49608
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 30 مرداد 97 0:18 ق.ظ

لزوم توجه بیشتر صنعت به بیمارستان امام خمینی کنگان در همسایگی خود

بیمارستان امام خمینی کنگان در کنار بزرگترین صنایع درآمدزای کشور قرار دارد

ثلاث- رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان گفت: بیمارستان امام خمینی کنگان باید از حمایت کامل بزرگترین صنایع درآمدزای کشور در همسایگی خود برخوردار باشد.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان کنگان، فرماندار شهرستان کنگان شب گذشته از بیمارستان امام خمینی(ره) بازدید کرد. این بازدید با بررسی وضعیت پانسیون پزشکان، فضای اطراف پانسیون ها آغاز شد . پس از بازدید ، با میزبانی ریاست بیمارستان، جلسه ای در راستای پیش برد اهداف و چاره اندیشی جهت رفع نواقص موجود در بیمارستان ، تشکیل شد.

این جلسه با حضور فرماندار و معاون سیاسی ایشان و ریاست و مدیریت ومسئول پانسیون ها، متخصیین قلب و جراح عمومی بیمارستان و شهردار بنک انجام گرفت.

——

انجام عمل جراحی موفق مغز را به جامعه پزشکی و مردم شهرستان تبریک می گویم

فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان در خصوص عمل جراحی مغز که در بیمارستان کنگان انجام شده گفت: این جراحی برای نخستین بار در تاریخ بیمارستان کنگان انجام شده است. این عمل بزرگ و موفق را به جامعه پزشکی شهرستان کنگان و همچنین مردم منطقه تبریک عرض می کنم.

وی افزود: این جراحی نوید بخش امید برای مردم جنوب استان بوشهر می باشد. این کاری که انجام شد، کار بزرگ و بسیار مهمی بود که نشان می دهد شرایط درمان در دولت تدبیر و امید تا چه حد گسترش یافته است و مناطقی مانند کنگان که تا چند سال قبل از داشتن امکانات خوب درمانی محروم بودند، امروز همه این امکانات در دسترس عموم مردم این خطه قرار دارد.

نگاه دولت به مقولت سلامت ویژه است

فرماندار شهرستان کنگان ادامه داد: از زمان شروع طرح تحول نظام سلامت توسط دولت تدبیر و امید در سال ۹۳ تا کنون، بیمارستان کنگان به امکانات زیادی مانند ام آر آی، بخش ان آی سی یو، الحاقی، افزایش تخت های ویژه، افزایش پزشکان متخصص و… مجهز شده است که همه اینها در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم و کسب رضایتمندی آنان بوده است.

نوروزی گفت: امروز نیز به یمن نگاه سلامت محور دولت، شاهد راه اندازی اتاق جراحی مغز، جذب دو جراح مغز و ستون فقرات در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان هستیم که می تواند منشاء آثار خیر و مثبت فراوانی برای منطقه باشد.

 احداث کلینیک تخصصی به زودی آغاز می شود/ ما نیز کمک می کنیم

وی اظهار داشت: در راستای توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان و با تصویب وزارت بهداشت، کلنگ کلینیک تخصصی کوثر در داخل (زمین) بیمارستان به زمین خواهد خورد.

فرماندار شهرستان کنگان عنوان کرد: ما نیز در این راه همراهی خواهیم کرد و مبلغ یک میلیارد تومان را برای این کار مصوب کرده ایم. امیدوارم با برنامه ای که دانشگاه علوم پزشکی استان تدارک دیده است شاهد اجرایی شدن( هرچه سریعتر) این پروژه و نهایتا بهره برداری از آن باشیم تا مردم عزیز ما بتوانند از این کلینیک نیز استفاده ببرند.

وی ادامه داد: ساختمان کنونی کلینیک تخصصی کوثر، استیجاری است و بیمارستان کنگان ناچار است ماهانه مبلغ زیادی را بابت اجاره بپردازد اما با احداث این کلینیک، ساختمان جدید در مالکیت بیمارستان خواهد بود.

نواقص و جزییات کوچک بیمارستان نیز با حساسیت پیگیری و رفع شود

نوروزی گفت: با توجه به رویکرد دولت در بحث بهداشت و درمان که همان سلامت محور است؛ اتفاقات بسیار موثری برای بیمارستان کنگان از زمان طرح تحول نظام سلامت( سال ۹۳) تا کنون افتاده است و انشاءالله همانگونه که توجه وافری به تجهیز و توسعه این بیمارستان شده است، جزئیات را نیز مورد توجه قرار دهید و در صورت وجود نواقص و مشکلات ریز، آن ها را نیز در اسرع وقت مرتفع نمایید؛ هرجایی که نیاز باشد نیز ما در کنار مجموعه بیمارستان امام خمینی(ره) خواهیم بود.

لزوم توجه بیشتر به بیماران تالاسمی

وی در پایان خواستار شد: نیاز است که در بحث بیماران تالاسمی، داروهایشان و خانواده آن ها توجه ویژه ای به این عزیزان شود.

—-

بیمارستان امام خمینی کنگان در کنار بزرگترین صنایع درآمدزای کشور قرار دارد

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان نیز در این بازدید گفت: بیمارستان کنگان را نمی توان با دیگر مراکز درمانی تازه تاسیس و نو ساخت مقایسه کرد، از آن جهت که درآمد دیگر مراکز صرف توسعه مرکز و جذب پزشکان می گردد، حال آنکه درآمد این بیمارستان عمدتا صرف بازسازی بافت های فرسوده آن می شود.

وی با بیان این مطلب که بیمارستان کنگان در حال خدمات رسانی و پوشش بخش هایی از مناطق محروم سه استان است، تصریح کرد: بیمارستان کنگان، بیمارستان منطقه محروم نیست، زیرا بخش عمده ای از درآمد ناخالص کشور از صنایع عظیم همین منطقه( شهرستان کنگان و عسلویه) می باشد که لازم است توجه ویژه ای نیز به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان کنند.

رییس بیمارستان امام خمینی کنگان با اشاره به اینکه شهرستان کنگان همسایه منابع عظیم انرژی و پذیرای آلودگی ها و دیگر تبعات آن است، ادامه داد: با این وجود شاهد حضور پزشکانی با وجدان، متبحر و با روحیه جهادی در این منطقه هستیم.

دکتر حیدری با بیان اینکه تا کنون مجموعه نفت، هزینه خرید چند دستگاه پزشکی مورد نیاز ما را متقبل  شده است، گفت: نیاز های بیمارستان بالغ بر هزینه های کمک شده است و رضایتمندی پزشکان و مجموعه پرسنل نیز از اولویت های ما باید باشد.

افزایش ماندگاری پزشک، اصلی مهم در برنامه ما

وی اظهار داشت: مقوله ماندگاری پزشکان برای ما بسیار با اهمیت است و قطعا ما به تنهایی توان تامین همه مولفه های موثر در ماندگاری این عزیزان( مانند پرواز متخصصین این مرکز درمانی) را نداریم و لذا نیاز است که مجموعه شهرستان و صنعت منطقه دست در دست هم گذاشته و برای این مهم گام موثر بردارند.

رییس بیمارستان امام خمینی کنگان مقوله درمان بحثی است که انسان از بدو تولد تا زمان فوت به آن نیاز دارد و تقاضای اکید ما این است که همه مسئولین اهتمام ویژه ای به بیمارستان امام خمینی کنگان داشته باشند.

دکتر حیدری گفت: برخی از رشته های پزشکی مانند متخصص طب اورژانس، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص عفونی و جراح مغز را برای نخستین بار طی همین یکی دو سال اخیر در بیمارستان کنگان جذب کردیم. از این طریق می توانیم به مردم خدمات بیشتر و بهتری را ارائه کنیم و این خدمت رسانی، افتخار ماست.

پیوست سلامت مقوله اجباری برای اجرای هر پروژه بزرگ می باشد

وی ادامه داد: صنایع بزرگ در هر نقطه از جهان قبل از اجرای پروژه خود، ابتدا پیوست سلامت را در ان منطقه اجرای می کنند، زیرا مقوله بهداشت و درمان تاثیرگذاری پروژه را کامل و بیشتر می کند.

—–

 

باید بستر را به سمت ارتقا رفاه پرسنل بیمارستان ببریم

مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این بازدید گفت: هدف اصلی تمام کارکنان بیمارستان امام خمینی کنگان، تلاش برای ارائه خدمات مطلوب و کسب رضایتمندی مردم است. برای دستیابی به این هدف نیاز است که رضایتمندی همکاران نیز کسب شود. ایجاد شرایط صمیمی و احترام به پرسنل همواره در دستور کار ما بوده و هست تا این بزرگواران بتوانند در یک محیط دلگرم کننده ای خدمت کنند.

مهندس محمود میر حاجی ادامه داد: همواره سعی کرده ایم تا با صمیمیت و همدلی بتوانیم کار را پیش ببریم و همه ما برای تحقق این مهم در تمام بخش ها دست به دست هم داده ایم؛ این حداقل کاری است که می توانستیم انجام دهیم.

وی اضافه کرد: معتقدم باید خیلی فراتر از این حرکت کنیم؛ باید بستر را به سمتی ببریم که رفاه پرسنل را ارتقا دهیم. باید شرایطی فراهم کنیم که پرسنل در یک محیط رفاهی خوب با کمترین دغدغه، کارشان را انجام دهند که البته نیازمند تامین مسائل مالی آن نیز است و چنانچه بیمه ها مطالبات ما را پرداخت کنند عمده مشکلات ما حل و رفع خواهد شد.

توسعه خدمات و اصلاح زیرساخت ها و تعمیرات بیمارستان به شکل همزمان

مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمارستان امام خمینی یک بیمارستان قدیمی و فرسوده است، بخش عمده ای از درآمد هایمان را ناچاریم برای نوسازی، بهسازی و تعمیر آن هزینه کنیم.

میرحاجی گفت: با تمام این مشکلات، نگاه ریاست محترم بیمارستان و مجموعه، گسترش و ارتقا خدمات است تا مردم هر روز شاهد خدمات بیشتر، بهتر و جدیدتر در این مرکز درمانی باشند، از این رو تلاش کردیم  همزمان توسعه خدمات و اصلاح زیرساخت ها و تعمیرات را انجام دهیم.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. بی نام says:

    بیمارستان کنگان اصلا تمیز نیست کاش بیشتر به بهداشت و تمیزی اهمیت میدادنند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن