بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50262
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 3 مهر 97 0:41 ق.ظ

رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان کنگان راه‌اندازی و بهره‌برداری شد

ثلاث- رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان از راه‌اندازی و بهره‌برداری رادیولوژی دیجیتال برای نخستین بار در این مرکز درمانی خبر داد.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان کنگان، دکتر حسن حیدری اظهار داشت: در این دستگاه، رادیولوژی از اندام‌های بدن با استفاده از سیستم آشکارساز مستقیم می‌باشد و تصویر عضو پس از چند ثانیه از طریق آشکارساز بر روی صفحه مانیتور ظاهر می‌گردد و کارشناس با استفاده از سیستم پردازش تصویر، کیفیت تصویر را در صورت مطلوب نبودن به حالت ایده آل برمی‌گرداند.
وی گفت: کیفیت عالی تصاویر و تشخیص دقیق‌تر، سرعت بسیار بالا در مقایسه با رادیولوژی آنالوگ، کاهش هزینه‌های فیلم و داروی ظهور و ثبوت و تعمیرات دستگاه‌های ظهور و ثبوت و قابلیت Zoom Out و Zoom In تصاویر و صرفه‌جویی در فیلم رادیولوژی و بزرگنمایی تصاویر و تشخیص دقیق‌تر، ازجمله مزایای رادیولوژی دیجیتال می‌باشد.
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، دیگر مزایای رادیولوژی دیجیتال را صرفه‌جویی در هدر رفت انرژی پرسنل به خاطر ظهور و ثبوت و حضور در تاریکخانه، قابلیت بایگانی تصاویر دیجیتال و وجود تصاویر در صورت رجوع مجدد بیمار و کاهش دوز دریافتی بیماران به علت تکرار تصاویر (زیرا تصاویر در این سیستم نیاز به تکرار ندارد و علت اصلی آن، سیستم پردازش تصاویر پس از رادیوگرافی است)، عنوان کرد.
دکتر حیدری اظهار داشت: راه‌اندازی رادیولوژی دیجیتال، گامی مهم در راستای تشخیص درست‌تر و دقیق‌تر در امر درمان می‌باشد.
گفتنی است، بهینه‌سازی و بهبود فضای فیزیکی جهت نصب دستگاه DDR (رادیولوژی دیجیتال) در بیمارستان کنگان از فروردین‌ماه امسال در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً در شهریورماه به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: از مجموعه شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد و مدیرعامل سابق آن جناب آقای صفاییان به شکل ویژه قدردانی می کنم که هزینه تامین دستگاه رادیولوژی دیجیتال را برای بیمارستان کنگان متقبل شدند. قطعا تا روزی که مردم منطقه از این دستگاه و همچنین دستگاه آزمایشگاهی اتوآنالایزر( اهدایی شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد) استفاده می کنند، دعای خیر نثار کارکنان این شرکت و اعضای شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن