بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51130
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 30 آبان 97 2:31 ب.ظ

معاون شهردار کنگان

تکذیب خبر تجارت چوب توسط شهرداری کنگان / پیمانکار هرس درختان می توانست بهتر عمل کند

ثلاث – پس از انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر قطع کردن درختان در بندر کنگان و تجارت چوب توسط شهرداری بندر کنگان معاون شهردار به این خبر واکنش نشان و گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و هر گونه فعالیت تجاری در این خصوص توسط این نهاد را تکذیب کرد.

پس از انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر قطع کردن درختان در بندر کنگان و تجارت چوب توسط شهرداری بندر کنگان معاون شهردار به این خبر واکنش نشان و گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و هر گونه فعالیت تجاری در این خصوص توسط این نهاد را تکذیب کرد.

 به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بندر کنگان ، علیرضا سطحانیان در خصوص نگرانی برخی شهروندان از هرس نامناسب درختان در نوار ساحلی گفت : نگرانی شهروندان عزیز مبین مسئولیت پذیری آنان است و این مهم یک سرمایه برای شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

وی افزود : هرس درختان توسط پیمانکار فضای سبز شهردای صورت می گیرد و البته ما نیز قبول داریم که بهتر از این می شد کار انجام گیرد.

سطحانیان اظهار داشت: البته رشد بی رویه ای گونه های درختی بدلیل ضخیم بودن آنها مشکلاتی برای شهروندان و دربرخی موارد حوزه شهری ایجاد کرد.

وی گفت: این اقدام به معنای از بین بردن درختان نیست بلکه اقدامی در جهت ساماندهی وضعیت درختان است.

معاون شهردار افزود: اکنون با این کار درختان مجدداً رشد و نمو پیدا خواهد کرد و شکل دادن به آنها بهتر امکان پذیر خواهد شد و در گذر زمان مردم شاهد این زیبایی خواهند بود.

سطحانیان در خصوص تجارت چوب درختان هرس شده نیز گفت: این امر واقعیت ندارد و خدایی ناکرده در صورت اثبات با پیمانکار مربوطه برابر قانون برخورد خواهد شد ، ضمن اینکه این چوب ها قابلیت تبدیل به زغال و سایر مصنوعات ندارد و ممکن است فقط برای حصار باغات و مانند آن قابل استفاده باشد.

وی افزود: فضای سبز شهری نیاز به کارشناسان متخصص دارد و شهرداری و واحد فضای سبز شهرداری نیاز به تقویت بیشتری دارد که به دنبال آن هستیم.

سطحانیان گفت: دوره های آموزشی خاصی برای کارگران فضای سبز پیش بینی شده تا در خصوص هرس و آرایش درختان و نظم و ساماندهی فضای سبز شهری آموزش های لازم را ببینند.

معاون شهردار عنوان داشت: البته گروهی از نیروهای فضای سبز قریب یک هفته زیر نظر یکی از کارشناسان خبره فضای سبز آموزش های لازم را گذراندند.

سطحانیان افزود: حاصل این آموزش ها این بود که در بحث هرس درختان در خیابان پاسداران و ساحل غدیر به درختان فرم خاص داده شده است.

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولیت پذیری شهروندان از آنان خواست تا با ارائه نقطه نظرات سازنده به شهرداری و شورا کمک کنند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن