بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51467
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 19 آذر 97 9:30 ب.ظ

متخصص داخلی بیمارستان کنگان مطرح کرد:

کنترل شگفت انگیز دیابت با غذاهای فیبر دار و حبوبات

ثلاث- متخصص داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان کنگان گفت: دیابتی‌ها غذاهای فیبردار مصرف کنند زیرا مصرف غذاهای فیبردار می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و فشارخون و بهبود سلامت قلبشان کمک کند.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، دومین گردهمایی بیماران دیابتی در سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان برگزار گردید.

از آنجا که بیماری دیابت یک بیماری دیرپا و شیوع آن رو به افزایش است و یکی از تهدیدهای اصلی برای سلامت بشر در قرن  معاصر است، به طوری که سالانه هفت میلیون نفر در جهان به جمعیت دیابتی ها افزوده می شود؛ بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان درصدد برپایی این گردهمایی برای دومین بار برآمد.

این کلاس آموزشی با خوش آمدگویی لیلا محمدی، مدیر پرستاری بیمارستان (مترون) آغاز شد  و در ادامه دکتر محمد امامعلی زاده، متخصص داخلی این مرکز درمانی به ایراد سخن پرداخت. این متخصص داخلی ضمن دادن آموزش هایی در خصوص ضرورت های کنترل قند خون، مشاوره، مراقبت های لازم در بیماری ، زمانی را نیز برای پاسخ به سوالات بیماران اختصاص داد.

در این کلاس ضمن توزیع بسته های آموزشی از پیش تهیه شده، ناهید کنگانی کارشناس تغذیه بیمارستان نیز توضیحات مربوطه را ارائه داد.

هدف از این گردهمایی  آموزش نکات لازم برای افزایش آگاهی بیماران دیابت بود .

این برنامه آموزشی توسط بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان و با همکاری کلینیک دیابت بیمارستان ، واحد آموزشی این مرکز درمانی و مسئول بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان کنگان برگزار گردید.

کنترل شگفت انگیز دیابت با غذاهای فیبر دار و حبوبات

ثلاث به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، دکتر محمد امامعلیزاده در این گردهمایی دیابت شهرستان کنگان اظهار داشت: ارتباط بین تغذیه سالم و متنوع و مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر و حبوبات در کنترل دیابت تأثیر شگفت‌انگیزی دارد.
متخصص داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان کنگان گفت: مدیریت دیابت، درمان، پایش منظم، انتخاب رژیم غذایی مناسب و شیوه زندگی سالم در کنار آموزش مداوم با حمایت خانواده‌ها امکان‌پذیر است.
وی تصریح کرد: آگاهی عموم مردم درباره بیماری دیابت و تأکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی موجب شد تا شعار امسال “دیابت و خانواده” نام‌گذاری شود.
دکتر امامعلیزاده با اشاره به انواع دیابت، راه‌های تشخیص، راه‌های کنترل و پیشگیری آن افزود: لازمه مدیریت دیابت، درمان، پایش منظم، رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم و آموزش مداوم است.
وی خاطرنشان کرد: ازجمله اهداف برنامه‌های روز جهانی دیابت امسال شامل آموزش دادن، درگیر کردن و توانمند ساختن جوانان و عموم مردم در زمینه دیابت است.
کارشناس تغذیه بیمارستان امام خمینی (ره) نیز در حاشیه این گردهمایی گفت : ارتباط بین تغذیه سالم و متنوع و مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر و حبوبات در کنترل دیابت تأثیر شگفت‌انگیزی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در کلینیک دیابت شهرستان کنگان خدمات گسترده‌ای در زمینه آموزش‏های عمومی و تخصصی، انجام آزمایش‌های دوره‌ای، ویزیت رایگان پزشک، نوار قلب، تست ورزش، اکوکاردیوگرافی ارائه می‌شود.
پایان این برنامه با پرسش و پاسخ بیماران دیابتی از متخصص داخلی بیمارستان کنگان همراه بود.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن