بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51484
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 آذر 97 9:15 ب.ظ

جراحی سنگ بزرگ مثانه در بیمارستان کنگان با موفقیت انجام شد

ثلاث- به همت تیم پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، سنگ بزرگ از مثانه بیماری با شرایط کاملاً خاص خارج شد.

 

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان کنگان، رئیس بیمارستان امام خمینی (ه) کنگان در این خصوص گفت: خوشبختانه در رویکرد تقریباً جدید بیمارستان کنگان که هم‌زمان با طرح تحول نظام سلامت آغازشده است، اقدامات مؤثر و زیادی را در این مرکز درمانی شاهد هستیم.
جذب پزشکان متخصص بخشی از توسعه خدمات درمانی در بیمارستان کنگان است
دکتر حسن حیدری بیان کرد: بیمارستان کنگان در سه سال گذشته سعی کرده با جذب پزشکان متخصص خوب در زمینه‌های مختلف، حجم و تنوع خدمات خود را به شکل بسیار چشم‌گیری افزایش دهد که این موضوع رضایتمندی مراجعین را افزایش داده است.
وی تصریح کرد: یکی از آخرین خدمات انجام‌شده توسط بیمارستان کنگان انجام عمل جراحی و خارج کردن سنگ ۷ سانتی‌متری از مثانه بیماری با شرایط کامل خاص بود.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ه) کنگان گفت: هم‌اکنون انواع جراحی و خدمات درمانی در بیمارستان کنگان انجام می‌شود که ماحصل اعتماد مردم به این مرکز درمانی و تلاش مجموعه بیمارستانی امام خمینی و دانشگاه علوم پزشکی استان به‌عنوان خدمتگزار مردم جهت گسترش خدمات درمانی در بیمارستان کنگان است.
متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام خمینی (ه) کنگان نیز در این خصوص گفت: بیماری با درد شکم به اورژانس بیمارستان کنگان مراجعه می‌کند.
دکتر مصطفی نبی زاده افزود: بیمار به دلیل تصادفی که بیش از یک دهه قبل داشته است، قطع نخاع بوده و حرکات دست وی نیز بسیار محدود بود، با شک به انسداد روده از وی سی‌تی‌اسکن درخواست می‌شود، بیمار به دلیل قطع نخاع، دردهای ناحیه ناف به پایین را حس نمی‌کند.
متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام خمینی (ه) کنگان عنوان کرد: جواب سی‌تی‌اسکن، احتمال انسداد روده را کنسل می‌کند ولی مشخص می‌شود که سنگ بزرگی در مثانه وجود دارد، به دلیل وجود سنگ در مثانه، جراح بیمارستان درخواست مشاوره اورولوژی می‌دهد.
دکتر نبی زاده گفت: به دلیل اینکه سنگ بزرگی قسمتی از مثانه را گرفته بود، برای تخلیه بهتر ادرار و جلوگیری از نارسایی کلیه، سوند فولی تعبیه و بیمار جهت جراحی بستری شد.
وی ادامه داد: این سنگ با اندازه ۷ در ۴ سانتی‌متر به‌طور کامل از مثانه فرد بیمار بدون وجود باقیمانده سنگ خارج شد، مثانه نیز بدون هیچ مشکلی به شکل کامل دوخته شد.
متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام خمینی (ه) کنگان یادآور شد: نهایتاً این بیمار چند روز بعد باحال عمومی خوب ترخیص گردید.

دکتر نبی زاده در پایان گفت: از همکار گرامی جناب آقای دکتر نظری متخصص بیهوشی و جناب آقای زارع کمک خوبمان در اتاق عمل برای انجام این جراحی، کمال قدردانی را دارم .

 

 

ثلاث: توسعه خدمات درمانی در بیمارستان کنگان، نیازها را نسبت به اعزام بیماران به مراکز دیگر درمانی خارج از شهرستان کنگان و استان را به شکل چشم گیری کاهش داده است.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن