بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51804
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 6 دی 97 10:58 ب.ظ

آنچه در بازدید معتمدین مردمی از بیمارستان کنگان گذشت / عکس

ثلاث- بعد از ظهر روز گذشته سه تن از معتمدین شهر کنگان در نشست با رئیس بیمارستان امام خمینی( ره) به بررسی آخرین وضعیت، تحولات و کمبودهای این مرکز درمانی پرداختند.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان کنگان، بعد از ظهر روز گذشته سه تن از معتمدین شهر کنگان در نشست با رئیس بیمارستان امام خمینی( ره) به بررسی آخرین وضعیت، تحولات و کمبودهای این مرکز درمانی پرداختند.

جلیل صفایی در ابتدا ضمن تشکر از خدمات وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان امام خمینی کنگان که با مدیریت خوب دکتر حسن حیدری موجب ایجاد امکانات بی نظیر و پزشکان زیاد و مختلفی برای این مرکز درمانی شده است افزود: این بیمارستان به نسبت ۵ سال گذشته تغییراتی بسیار زیاد، موثر و ارزشمندی کرده است که موجب رضایتمندی مردم نیز شده است هرچند با توجه به اینکه این مرکز درمانی مراجعین جنوب استان را پوشش می دهد، نیازمند ارتقا سطح تجهیزات و خدمات و نیروی انسانی نیز می باشد.

لزوم تبدیل وضعیت شغلی نیروهای ساعتی در بیمارستان کنگان با همکاری همه مسئولین استانی

وی بخشی از مطالبات مربوط به این بیمارستان را تبدیل وضعیت نیروهای ساعتی که حدودا ۹۰ نفر می باشند، عنوان کرد و خواستار تسریع در این کار مهم شد و آن را از دغدغه های مهم و اولویت دار  دانست.

نیروی ساعتی دغدغه بیمه و امنیت شغلی دارد

صفایی با اشاره به این موضوع که ایجاد امنیت شغلی و بیمه برای نیروهای مورد اشاره بسیار مهم است و باعث ایجاد انگیزش مضاعف در آنان می شود، گفت: برای حل این مشکل نیاز است که دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار شهرستان، نماینده مردم جنوب استان و مدیر عامل منطقه ویژه و همچنین دبیر شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس با یکدیگر نشستی برگزار کنند که به موجب آن، راه کاری مناسب و منطقی برای این مشکل پیدا کنند؛ این مشکل از این طریق شانس حل شدن دارد.

لزوم افزایش نیرو در کادر پرستاری

وی دیگر مشکل موجود را کمبود بسیار شدید کادر پرستاری در بیمارستان کنگان عنوان کرد و گفت: بنا به گزارشی که در سفر معاون پرستاری وزیر بهداشت به کنگان انجام شد، کمبود این بیمارستان در کادر پرستاری را ۱۰۵ نفر عنوان کردند و این به معنای فضای چند برابری بر این افراد است. به هر حال قشر پرستار نیز نیاز به توجه ویژه دارد و استدعا داریم که این موضوع نیز با جدیدیت از سمت تمام مسئولین استانی پیگیری شود. این موضوع باعث شده تا حجم کاری این بیمارستان بزرگ در بخش پرستاری باعث فشار مضاعف و طاقت فرسا بر همین ظرفیت موجود شود؛ امیدواریم وزارت محترم بهداشت در این دو مورد اشاره شده در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان به شکل ویژه ببیند.

صفایی در خصوص راه اندازی بخش عفونی نیز گفت: طبق گزارشات رسیده مردمی و حسن رفتار متخصص عفونی و تلاش وافر ایشان، جا دارد از وی به عنوان یک پزشک خوب و مردم دار تشکر فراوان کنیم؛ ضمن اینکه از پزشکان و پرستاران این بیمارستان نیز قدردانی می نماییم.

در این دیدار سید حسن هاشمی از شهروندان کنگان نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: اینکه خدمات بی سابقه دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بیمارستان کنگان را نادیده بگریم، عین بی انصافی است. بیمارستان کنگان از شرایط مطلوب و نسبی خوبی به نسبت قبل برخوردار است که از این بابت از وزارت بهداشت و نظام مقدس جمهوری اسلامی قدردانی می نماییم.

صنایع منطقه اقدام به احداث خوابگاه پزشکان کنند

وی اظهار داشت: جا دارد از مصوبات پر خیر و برکت مقام معظم رهبری نیز قدردانی نمایم که موجب ایجاد  ام آر آی و ساختمان الحاقی( با ۳۰۰۰ هزار متر مربع زیر بنا) شد و البته در کنار این موضوع کمک سازمان منطقه ویژه پارس و شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس. البته انتظار ما از این دوستان ادامه همکاری و افزایش این کمک ها در قالب هاییست که رئیس محترم بیمارستان به صورت مکرر پیگیر آن است که یکی از این موارد احداث یک مجتمع خوابگاهی ۳۰ واحدی برای متخصصین این مرکز درمانی ( در زمین بیمارستان امام خمینی) می باشد.

جذب متخصص چشم نیاز مبرم برای منطقه

وی جذب متخصص چشم  را از دیگر مطالبات مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: ماه هاست بیمارستان کنگان متخصص چشم خود را از دست داده است و نیاز مبرم منطقه جذب این متخصص است.

هاشمی افزود: جذب پزشک مرتبط با مشکلات و بیماری های گوارش از دیگر خواسته های ما برای بیمارستان بسیار فعال کنگان است. با درایتی که در رئیس این مجموعه درمانی سراغ داریم، ان شاالله این درخواستها را نیز در دستور کار قرار خواهند داد؛ انتظار داریم مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و صنعت مستقر در منطقه نیز مانند همیشه کمک نماید تا این خواسته های بحق نیز برای مردم قدردان کنگان و جنوب استان محقق شود.

وی در پایان از زحمات شبانه روزی و تاثیرگذار دکتر حیدری رئیس بیمارستان کنگان در این مرکز درمانی قدردانی کرد و افزود: علاوه بر دکتر حیدری از تمامی پرسنل این بیمارستان نیز تشکر می کنم و امیدوارم هر روز شاهد توسعه بیشتر بیمارستان امام خمینی باشیم.

 

خدمات ارائه شده در بیمارستان کنگان برای افزایش رضایتمندی مردم است

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان ضمن تشکر از حضور شهروندان و معتمدین شهر گفت: بنده به اتفاق مکارانم در بخش های مختلف این نشست ها را به فال نیک می گیریم و خواستاریم که ان شاءالله هر چند مدت یک بار انجام شود . این نشست ها مردم را از اتفاقات و تغییر و تحولات بیمارستان کنگان آگاه می سازد و در این راه معتمدین شهر می توانند کمک شایانی به ما کنند.

وی افزود: یکی از از برنامه های ما از بدو شوع کار در این بیمارستان( آذر ماه سال ۹۴) افزایش پزشکان متخصص و متنوع بوده است و خوشبختانه با همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی در قالب طرح تحول نظام سلامت در حال حاضر حدود ۴۰ متخصص و ۹ پزشک عمومی در اختیار داریم.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان  اظهار داشت: ان آی سی یو، ام آر آی، الحاقی، رادیولوژی دیجیتال، ان آی سی یو جدید، به روز کردن سیستم تصفیه خانه فاضلاب، ره اندازی اکسیژن ساز، از جمله مهمترین اقدامات مجموعه ما طی سه سال اخیر در بیمارستان کنگان است که موجب جلوگیری از اعزام بیماران به مرکز استان و استان های همجوار شده است.

دکتر حیدری اضافه کرد: جذب جراح مغز، متخصص عفونی و متخصص طب اورژانس نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در سه سال گذشته در این بیمارستان بوده است که برای نخستین بار در تاریخ این بیمارستان اتفاق می افتد.

راه اندازی واحد درمان سکته های حاد مغزی و بخش عفونی

وی راه اندازی استروک( واحد درمان سکته های حاد مغزی ) و همچنین راه اندازی بخش عفونی در هفته گذشته را نیز از افتخارات و اقدامات بسیار موثر و ارزشمند در این مرکز درمانی عنوان کرد.

رئیس بیمارستان کنگان عنوان کرد: ارتقا تخت های بیمارستان کنگان از ۹۶ تخت به ۱۹۲ تخت را نیز از دیگر اقدامات موثر در این بیمارستان عنوان کرد و افزود: ان شاءالله این موضوع می تواند در جذب منابع انسانی و مالی و تجهیزات به ما کمک شایانی کند.

دکتر حیدری در خصوص جذب فوق تخصص گوارش نیز گفت: بیمارستان ما یک بیمارستان فوق تخصصی نیست و در حال حاضر امکان جذب فوق تخصص گوارش برای ما وجود ندارد ولی ان شاءالله به این سمت حرکت خواهیم کرد اما متخصص داخلی ما کارهای و درمان های مربوط به گوارش را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: بیمارستان کنگان در حال حاضر بخش های از مراجعین شهرستان های دیر، کنگان، جم، عسلویه، پارسیان، مهر، لامرد و گله دار را پوشش می دهد و این اقدام را با افتخار انجام می دهد. شرایط کنونی بیمارستان کنگان نتیجه تلاش تمام همکاران و پرسنل این مرکز درمانی است که بنده از تک تک این عزیزان تشکر می کنم.

تلاش بنده و همکارانم در جهت ایجاد رضایتمندی بیشتر مردم است

رئیس بیمارستان کنگان ادامه داد: تمام تلاش بنده و همکارانم ارائه خدمات با کیفیت، متنوع و بیشتر به مراجعین است. دوست داریم مردم و خیرین نیز در کنار ما باشند و به ما کمک کنند.

دکتر حیدری گفت: از عنایات مقام معظم رهبری که در قالب مصوبات سفر رهبری نسیب بیمارستان کنگان شد و همچنین مجموعه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سازمان منطقه ویژه پارس و مجموعه پتروشیمی های منطقه پارس بابت همکاری و مساعدت های خوبشان قدردانی می نمایم. خدمات و امکانات کنونی بیمارستان کنگان در طول تاریخ این منطقه بی نظیر است و این نیست مگر برگ زرین دیگری از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم این منطقه.

 

در پایان رئیس بیمارستان کنگان، مدیر داخلی به اتفاق جلیل صفایی، سید حسن هاشمی و احمد دوراهکی از بخش های مختلف بیمارستان از جمله ان آی سی یو( بخش ویژه مراقبت از نوزادان) ؛ سی سی یو؛ رادیولوژی دیجیتال؛ سی تی اسکن؛ ام آر آی؛ بخش بستری اورژانس؛ واحد استروک( واحد درمان سکته های حاد مغزی)؛ بخش داخلی؛ آی سی یو جدید و بخش عفونی؛ دیدن کردند و از نزدیک با جدیدترین تغییرات این مرکز درمانی اشنا شدند.

 

.

.

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن