بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53205
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 14 اسفند 97 1:39 ق.ظ

در شش ماه گذشته

بهره‌مندی ۹ هزار بیمار از خدمات رادیولوژی دیجیتال

ثلاث- مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ بیمار در شش ماه گذشته از خدمات رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان بهره‌مند شده اند.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان؛ علی یوسفی افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان حدود شش ماه است که بخش رادیولوژی خود را به دستگاه تصویربرداری دیجیتال (DDR) مجهز کرده است.
وی با اشاره به اینکه از زمان راه‌اندازی “دی دی آر ”  تاکنون ۳۸ هزار مورد رادیوگرافی انجام شده است تصریح کرد: رادیولوژی دیجیتال به نسبت نوع آنالوگ و قبلی خود، مزیت‌های فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به کیفیت بالای تصویر و امکان زوم بسیار بالا اشاره کرد.
مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ادامه داد: سرعت انجام کار با این دستگاه نیز بسیار بالا بوده و تعداد زیادی از مراجعین می‌توانند در زمان کوتاهی خدمات مربوط به رادیولوژی را دریافت کنند.
رادیولوژی بیمارستان کنگان گامی مؤثر در خدمات دهی به مراجعان
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: به منظور مشاهده تصاویر رادیولوژی در بخش اورژانس بیمارستان، امکان مشاهده آنی تصاویر گرفته شده توسط دستگاه رادیولوژی برای پزشکان در این بخش فراهم شده است.
دکتر حسن حیدری: با بهره برداری از این دستگاه که جایگزین دستگاه رادیولوژی آنالوگ است سرعت خدمات رادیولوژی به مراجعان به ویژه بیماران اورژانسی افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: با وجود این دستگاه به میزان زیادی از هزینه‌های مصرفی مرکز کاسته شده است.
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: در سیستم رادیولوژی قبلی (آنالوگ) از فیلم‌های یک‌ بار مصرف گران قیمت استفاده می‌شد در حالی که در سیستم تصویربرداری دیجیتال امکان نگهداری عکس‌ها در پرونده دیجیتال بیمار برای طولانی مدت وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن