بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59209
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 28 اسفند 98 11:04 ب.ظ

متخصص اعصاب و روان بیمارستان کنگان:

کسب اطلاع از ویروس کرونا خوب است اما بیشتر از یک یا دو بار و از رسانه موثق آن را چک نکنید

ثلاث- متخصص اعصاب و روان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: کسب اطلاع و آگاهی در مورد راه‌های انتقال و پیشگیری از ویروس کرونا خوب است اما بیشتر از یک یا دو بار آن‌هم از رسانه موثق آن را چک نکنید.

 

دکتر سمانه بیاناتی افزود: روش‌هایی که به ما کمک می‌کنند مراقب سلامت روان خود در زمان فراگیری بیماری‌های اپیدمیک مانند کرونا باشیم متعدد بوده و از آن جمله می‌توان به صحبت با افراد خانواده، دوستان و کسانی که به شما آرامش می‌دهند اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه افراد باید در خصوص احساسات و نگرانی‌های خود با دیگران حرف بزنید تصریح کرد: صحبت‌هایتان را محدود به مسئله کرونا نکرده و در خصوص موضوعات مختلف حرف‌هایتان را بیان کنید.
متخصص اعصاب و روان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: بیشتر از راه‌های ارتباطی جایگزین مانند ارتباطات مجازی، تلفن و ویدیویی استفاده کرده، هرچند برخی اتفاقات در کنترل شما نیستند پس‌روی مواردی که روی آن‌ها کنترل دارید تمرکز کنید.
دکتر سماواتی ادامه داد: سعی کنید در خانه از تنهایی‌تان لذت برده، کارهای موردعلاقه‌تان را پیداکرده، خودتان را مشغول دیدن فیلم، آشپزی، کارهای هنری، ورزش، باغبانی یا مطالعه کتاب کنید.
وی بیان داشت: می‌توانید با رنگ‌آمیزی کتاب نقاشی بزرگ‌سالان اضطرابتان را کاهش داده هم‌چنین دوش آب گرم گرفته تا استرستان کم شود.
متخصص اعصاب و روان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: شب قبل، کارهای فردایتان را یادداشت کنید به این شکل روز فعالی حتی زمانی که کل روز را در منزل مانده‌اید داشته و زمانتان را بیهوده در فضای مجازی تلف نمی‌کنید، همچنین سیکل معیوب اضطراب ناشی از بیماری کرونا در ذهنتان فعال نخواهد شد.
وی عنوان کرد: تمرینات آرام‌سازی مثل ورزش‌های یوگا، موسیقی آرام، تنفس عمیق و آهسته را انجام دهید.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن