بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59387
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 8 فروردین 99 10:43 ب.ظ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

چنانچه تامین اعتبار شود، آمادگی ساخت ده سازه جدید آبخیزداری در کنگان و بنک داریم

ثلاث- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: با توجه به مطالعه حوزه آبخیز شهری کنگان و تهیه طرح های اجرایی آبخیزداری و آبخوان داری، در صورت تامین اعتبار آمادگی ساخت ده سازه جدید با هدف کاهش آسیب پذیری شهرهای کنگان و بنک در مقابل سیل های مخرب احتمالی آینده وجود دارد.

وی اضافه کرد: این سازه ها با کنترل آب سیلاب، کاهش حجم خروجی سیلاب و تاخیر در سرعت جریان روان آب از قدرت تخریبی سیل سوم فروردین امسال کاسته اند.
منتظری گفت: با توجه به بارش کم سابقه ۱۰۲ میلیمتری باران در بازه زمانی کمتر از یک ساعت و توپوگرافی منطقه که نوار شرقی این دو شهر را ارتفاعات با شیب تند در برگرفته است، حجم عظیمی از روان آب از راه دره های فصلی که از میان این دو شهر عبور می کنند، به سمت پایین دست سرازیر شد که بخشی از آن در این سازه ها ذخیره و با تاخیر زمانی مناسبی به پایین دست هدایت شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: با توجه به مطالعه حوزه آبخیز شهری کنگان و تهیه طرح های اجرایی آبخیزداری و آبخوان داری، در صورت تامین اعتبار آمادگی ساخت ده سازه جدید با هدف کاهش آسیب پذیری شهرهای کنگان و بنک در مقابل سیل های مخرب احتمالی آینده وجود دارد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن