بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60158
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 30 اردیبهشت 99 3:55 ب.ظ

ما امت اسلام حقوق مسلم مردم فلسطین را خواهانیم

ثلاث-عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشو گفت:حق ملت فلسطین است که بتوانند در مسجدالاقصی نماز خوانده و در شهر و وطن خویش، همانند دیگر کشورها در امنیت و آرامش زندگی کنند.


شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت امروز با انتشار دومین پیام، به مناسبت جمعه آخر رمضان و روز جهانی قدس، امنیت و آرامش ملت فلسطین را حق آنان بیان کرد.

متن پیام بدین شرح است.
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در اعتقاد اسلام قدس از جایگاه دینی والا و رفیعی برخوردار است. مسلمانان، باتمام گروه‌ها و مذاهب و گرایش‌ها بر این موضوع اتفاق‌نظر دارند. پس تمام امت از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب، در این مورد متفق‌اند و عجیب نیست که تمام مسلمانان به لزوم دفاع از قدس و تحریک احساسات و عواطف بخاطر آن و حمایت از حریم مقدساتش و فدا کردن جان و مال در راه حمایت و طرد متجاوزان از آن، پایبند باشند.

قدس؛ قبله اول مسلمانان است و نخستین چیزی که از قدس در ذهن، احساس و در بینش و فکر دینی مسلمانان خطور می‌کند، این است که قدس اولین قبله ایست که رسول خدا (صلی‌الله علیه وسلم) و یاران با وفایش از زمان فرض شدن نماز، در شب اسراء و معراج، در سال دهم بعثت تا وقت نزول آیه تغییر قبله، سه سال در مکه و شانزده ماه در مدینه به طرف آن نماز گذاردند. تا اینکه آیاتی مبنی بر نماز خواندن به‌طرف کعبه یا مسجدالحرام نازل گردید، چنانکه خداوند متعال می‌فرماید: (ومن حیث خرجت فول وجهک شطر المسجد الحرام وحیث ماکنتم فولوا وجوهکم شطره)، [البقره/۱۵۰].

ما امت اسلام، حقوق مسلم مردم فلسطین که زندگی کردن در خاک و وطنشان را خواهانیم. حق این ملت است که بتوانند در مسجدالاقصی نماز خوانده و در شهر و وطن خویش، همانند دیگر کشورها در امنیت و آرامش زندگی کنند.

مسلمانان بدانید که تنها با وحدت می‌توانیم به خواسته‌های خودمان برسیم. در این روزهای ماه مبارک رمضان، دعا کردن برای پیروزی برادران و خواهران فلسطینی وبِ ذلت کشیده شدن اسرائیل غاصب را فراموش نکنیم.

خلیل افرا
عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، رئیس هیئت افتا اهل سنت استان بوشهر و امام‌جمعه موقت اهل سنت شهر کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن