بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60414
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 خرداد 99 2:48 ب.ظ

مسئول بخش زنان بیمارستان کنگان تشریح کرد:

برخورد با مادر باردار مبتلا به کرونا ویروس

ثلاث-متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان گفت: هنگامی که مادر باردار مبتلا به کرونا ویروس به بیمارستان مراجعه می کند در بخش ویژه و جدا از سایر بیماران که به این منظور در نظر گرفته شده است بستری می شود و درمان وی توسط یک تیم درمانی انجام می شود .

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی کنگان ، دکتر سحر نوروزی متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان اظهار کرد: با توجه به اینکه ابتلاء مادر باردار به عفونتهای ریوی ویروسی در دوران بارداری می تواند همراه با افزایش خطر زایمان زودرس، تولد نوزاد با وزن پایین و مرگ و میر نوزادی باشد.

وی تاکید کرد: لازم است مادر مبتلا باردار به عفونت کرونا بلافاصله بعد از طی دو هفته قرنطینه و بهبودی ، توسط متخصص زنان از نظر حال عمومی و وضعیت رشد جنین و حجم مایع آمنیوتیک بررسی شود. نیز لازم است تا زمان ختم بارداری، مراجعه منظم به متخصص زنان داشته باشد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان عنوان کرد: هنگامی که مادر باردار مبتلا به کرونا ویروس به بیمارستان مراجعه می کند در بخش ویژه و جدا از سایر بیماران که به این منظور در نظر گرفته شده است بستری می شود و درمان ایشان توسط یک تیم درمانی متشکل از متخصص زنان، متخصص عفونی، داخلی، متخصص بیهوشی و متخصص نوزادان انجام می شود . ابتلاء مادر به کرونا ویروس به تنهایی دلیلی برای خاتمه بارداری نمی باشد ، مگر اینکه به علت وخامت حال مادر، توسط تیم پزشکی تشخیص داده شود که ادامه روند بارداری مانع از درمان صحیح مادر خواهد شد.

دکتر نوروزی گفت: روش زایمان مادر مبتلا به کرونا ویروس (طبیعی یا سزارین ) بر اساس وضعیت بالینی هر مادر باردار مبتلا به طور جداگانه تعیین می شود و در صورت مساعد بودن حال عمومی مادر، زایمان طبیعی ارجح می باشد.

وی افزود: در حال حاضر شواهد عینی دال بر ابتلاء جنین به عفونت کرونا ویروس در داخل رحم از مادر مبتلا وجود ندارد و گزارشات انجام شده موردی بوده ولی نوزادان متولد شده از مادران مبتلا، بلافاصله پس از تولد توسط متخصص نوزادان از نظر ابتلاء به این عفونت ویروسی تحت بررسی قرار می گیرند .

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن