بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60943
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 2 مرداد 99 1:26 ب.ظ

زایمان ۲ مادر کرونایی در بیمارستان کنگان

ثلاث- تا کنون ۲ مادر مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان زایمان نموده اند و با حال عمومی خوب مادر و نوزاد ترخیص شده اند.

 

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، تا کنون ۲ مادر مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان زایمان نموده اند و با حال عمومی خوب مادر و نوزاد ترخیص شده اند.

در این خصوص کادر مامایی زایشگاه، متخصص زنان و زایمان، متخصصین اطفال و متخصص داخلی نقش آفرینی کرده و زحمات زیادی را انجام داده اند.

دکتر صادق مختارپور سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این رابطه از بخش ها، کادر و پزشکانی که برای مادران مبتلا به کرونا تلاش کرده اند قدردانی نمود و از شهروندان درخواست نمود تا مراقبت بیشتری از خود و افراد در معرض خطر مانند: زنان باردار، افراد مسن، و افراد دارای بیماری زمینه به به عمل آورند.

در این روز های کرونایی شاید مادران بارداری که زمان زایمانشان نزدیک است بیشترین دغدغه و ترس را از کووید -۱۹ داشته باشند ،بیم از جان فرزندانی که بعد از ۹ ماه قرار است در زمان همه گیری ویروس کرونا که تمام دنیا را گرفتار کرده ، پا به جهان بگذارد. ترسی که در مادران بارداری که خودشان هم به کووید -۱۹ مبتلا شده اند، به مراتب بیشتر است.

شاید یکی از ابهاماتی که این روزها فکر بسیاری از مادران باردار را به خود مشغول کرده است، نحوه زایمان و بستریشان در بیمارستان باشد موضوعی که وزارت بهداشت هم از ابتدا برای آن چاره اندیشی کرد  پروتکل نوشت .

  بر اساس همین پروتکل در بیمارستان امام خمینی کنگان بخش کووید -۱۹ ، مادران باردار راه اندازی گردید و مادران مشکوک و مبتلا به این بیماری در این بخش بستری و تحت نظر سرویس زنان و داخلی و کارکنان مامایی مراقبت میشوند و مراحل زایمانی را گذرانده و بعد از زایمان، متخصص اطفال، نوزاد را ویزیت میکند و در زمان ترخیص با ارائه اموزشهای لازم و خود مراقبتی در منزل و با رضایتمندی کامل این بخش را ترک میکنند.

 

 

.

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن