بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63867
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 5 اسفند 99 4:03 ب.ظ

چگونه خیرین کنگانی، ساخت بیمارستان امام خمینی را استارت زدند؟

سالها قبل ، تعاونی مرزنشینان کنگان به واسطه مدیریت آقای ابراهیم صفایی رونق بسیاری داشت و مردم به خاطر عرضه کالاهای مصرفی و لوازم خانگی مختلف از طریق این تعاونی، در رفاه نسبتا خوبی بودند. از قبلِ همین کار، مبلغی در حدود ۴۰ میلیون تومان توسط وی و اعضای هیئت مدیره تعاونی مذکور در آن […]


سالها قبل ، تعاونی مرزنشینان کنگان به واسطه مدیریت آقای ابراهیم صفایی رونق بسیاری داشت و مردم به خاطر عرضه کالاهای مصرفی و لوازم خانگی مختلف از طریق این تعاونی، در رفاه نسبتا خوبی بودند. از قبلِ همین کار، مبلغی در حدود ۴۰ میلیون تومان توسط وی و اعضای هیئت مدیره تعاونی مذکور در آن سالها جمع آوری شد. بنا به نیازی که شهرستان کنگان در آن زمان (که شهرستان های کنونی جم و عسلویه نیز جزء آن بودند) و محرومیتی که در زمینه درمان بر این منطقه سایه افکنده بود، تعدادی از خیرین کنگان دست به کار شدند.

در آن زمان مشکل اساسی برای شروع ساخت بیمارستان امام خمینی، زمین بود. با توجه به اینکه مبلغ اولیه احداث بیمارستان نیز آماده شده بود، دو خیر دیگر از شهرستان کنگان بدون تأمل، در این کار خداپسندانه مشارکت کردند و زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع را در اختیار سازندگان این مرکز درمانی گذاشتند. آقایان عبدالواحد شریفی و حسن واحدی، خیرانی بودند که بدون یک لحظه تامل و یا گذاشتن شرط و شروطی، زمین کنونی بیمارستان را اهدا نموده و یکی از مشکلات اساسی این کار را حل کردند.

ابراهیم صفایی مدیر عامل تعاونی مرزنشینان کنگان، با جمع آوری مبلغ ۴۰ میلیون تومان، کار ساخت این مرکز درمانی با همکاری هیات امنای وقت بیمارستان، شروع شد. با رایزنی و پیگیری مستقیم حاج ابراهیم صفایی با یکی از دوستانش در حوزه خلیج فارس، یک کشتی میلگرد برای ساخت بیمارستان کنگان تامین شد.

علی صفایی در سال ۱۳۷۰ مبلغی شایان و کلانی را برای ساخت بیمارستان ۴۰ تخت خوابی محمد رسول الله (ص) و ۹۶ تخت خوابی امام خمینی(ره) اهداء کرد. ادامه کار ساخت و تجهیز این پروژه مهم و حیاتی برای منطقه، به وزارت بهداشت ( و دانشگاه علوم‌پزشکی ‌بوشهر) سپرده شد. این بیمارستان چندین سال بعد در سال ۱۳۸۰ به صورت رسمی افتتاح و بهره‌برداری شد.

شهرستان کنگان امروزه با وجود این بیمارستان بزرگ و مجهز که ثمری نگاه ویژه خیرین کنگانی و دولت های نظام مقدس جمهوری اسلامی است ، به یکی از سه قطب درمان استان بوشهر تبدیل شده و مراجعه کنندگان آن، نه‌تنها از شهرستان‌های جنوبی استان میباشند بلکه افراد بسیار زیادی نیز از شهرستان هایی مانند: مهر، لامرد، گله دار (استان فارس) و پارسیان (استان هرمزگان) نیز جهت دریافت خدمات درمانی به بیمارستان کنگان مراجعه می کنند. بدون شک، خیرینی که باعث و بانی این مرکز درمانی بزرگ شده اند، در واقع برای مردم، آسایش و آرامش و برای خود باقیات الصالحات ایجاد کردند. تعداد مراجعین به بیمارستان کنگان در سال ۱۳۹۵ به رقم بی سابقه یک میلیون و ۱۶۴ هزار نفر رسید. بدون شک، هر جا خیرین و مشارکتهای مردمی به کمک دولت ها آمده، حجم و کیفیت خدمات نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

خبرنگار: مصطفی صفایی

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن