بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64329
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 4 فروردین 00 2:20 ب.ظ

متخصص و جراح بیمارستان کنگان خبر داد:

جراحی تومور بیضه در بیمارستان امام خمینی کنگان انجام شد

ثلاث- متخصص و جراح بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان از انجام جراحی تومور بیضه در این بیمارستان خبر داد.

 

دکتر مصطفی نبی زاده در این خصوص اظهار داشت: بیمار آقای ۴۷ ساله‌ای شاغل در حراست یکی از پتروشیمی‌ها، بدون سابقه بیماری خاص متوجه بزرگی بیضه راست در مدت کوتاهی شد.

وی تصریح کرد: بیمار بدون درد و ناراحتی بوده که با مراجعه، معاینه و انجام سونوگرافی و تأیید وجود تومور حدود ۶ سانتی در این بیضه، تحت جراحی رادیکال ارکیکتومی قرار می‌گیرد.

متخصص و جراح بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اضافه کرد: خوشبختانه طی بررسی‌های قبل از جراحی، تومور به کبد و فضای شکم متاستاز یا دست‌اندازی نداشته است و به همین علت باید در اسرع وقت تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت.

وی تصریح کرد: نتایج اولیه جراحی بیمار رضایت‌بخش است و منتظر بررسی میکروسکوپی تومور و آماده شدن نتیجه آن هستیم.

دکتر نبی زاده اضافه کرد: مطمعنا مراجعه به‌موقع بیماران به خصوص در بحث سرطان می‌تواند با ریشه‌کن کردن آن با جراحی، امید به زندگی مناسبی به بیمار دهد و این را هم در نظر داشته باشیم که سرطان غالباً درد ندارد و در سرطان بیضه مردان غالباً با لمس توده یا بزرگی ظاهر می‌شود.

متخصص و جراح بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان خاطرنشان کرد: در سایر سرطان‌های دستگاه ادراری مثل مثانه هم ما هیچ دردی را نداریم و بیمار تنها با دفع خون گاه‌گاهی یا حتی یک نوبت، ممکن است علائم آن ظاهر شود، در سرطان کلیه نیز ممکن است به صورت اتفاقی در سونوگرافی با مشاهده توده یا دفع خون گاه‌گاهی بروز کند.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن