بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65506
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 10 مرداد 00 6:00 ب.ظ

کتاب » بندر کنگان در قاب خاطرات« یک سند تاریخی است/ حمایت مسئولین می تواند این کتاب را به چاپ دوم و سوم برساند

ثلاث- محمد رحیمی زاده به عنوان فردی که برای چاپ این کتاب بیشترین نقش را داشت، گفت: امیدوارم حمایت شورا و شهرداری ششم و همچنین نهادها و مسئولین را داشته باشیم تا بتوانیم این کتاب را به چاپ دوم و سوم برسانیم و از این طریق عده زیادی از شهروندان و علاقه مندان از این کتاب که تاریخ حدود ۶۰ ساله عکاسی کنگان است، بهره مند شوند.

محمد رحیمی زاده که تمام کارهای مربوط به گرداوری و چاپ کتاب » بندر کنگان در قاب خاطرات« را انجام داده است در خصوص این کتاب گفت: بندر کنگان یک شهر تاریخی و دارای پیشینه فرهنگی است، از اینرو بنده که خود عضو کوچکی از جامعه عکاسان این شهرستان می باشم به این فکر افتادم که باید هر طور که شده تاریخ عکاسی و عکس های تاریخی کنگان را به شکل مدون و کتاب به چاپ برسانم. در این راه جناب اقای عبدالرحمن اسماعیلی با صبوری بسیار زیاد، نهایت همکاری را با من انجام داد. ما هفته ها و ماه ها برای گزینش نگاتیوها و توضیحات مرتبط تا پاسی از شب در منزل ایشان کارهای مقدماتی را انجام می دادیم.

جا دارد از حمایت های شورا به ویژه دکتر طاها دشتی مطلق و همچنین شهرداری کنگان جناب اقای دکتر رحیم جمالی که برای چاپ این کتاب حمایت مالی بسیار خوبی را انجام دادند تشکر کنم.

امیدوارم این حمایت ها در شورا و شهرداری ششم و همچنین نهادها و مسئولین دیگر نیز ادامه داشته باشد تا بتوانیم این کتاب را به چاپ دوم و سوم برسانیم و از این طریق عده زیادی از شهروندان و علاقه مندان از این کتاب که تاریخ حدود ۶۰ ساله عکاسی کنگان است، بهره مند شوند.

این کتاب بخشی از هویت تاریخی ما کنگانی در دهه ۴۰ و ۵۰ است که به واسطه جناب آقای عبدالرحمن اسماعیلی در آن زمان ثبت و تا کنون محافظت شده است و ما نیز وظیفه داریم این میراث با ارزش را از طرقختلف مانند چاپ کتاب آن را به دست آیندگان و علاقه مندان برسانیم. در این راه هر نوع حمایتی که از جانب نهادها و مسئولین انجام شود به مثابه یک سرمایه گذاری ارزشمند برای مرم این دیار است.

ثلاث جنوب: کتاب مصور» بندر کنگان در قاب خاطرات« در سالن شهرداری رونمایی شد.این کتاب که متشکل از عکس‌های عبدالرحمن اسماعیلی مربوط به دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی در بندر کنگان می باشد، به کوشش محمد رحیمی زاده گرداوری و تدوین و نهایتا چاپ شده است.

عبدالرحمن اسماعیلی پیشکسوت عکاسی جنوب استان بوشهر می باشد که عکسهای تاریخی خود را جهت تهیه این کتاب در اختیار رحیمی زاده گذاشته است.

این کتاب ارزشمند با حمایت و پشتیانی مالی شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان چاپ شده است‌ تا منبع رجوع و تحقیق و استفاده عموم مردم در زمان حال و آینده قرار گیرد.

جا دارد از جناب آقای استاد حسن مختارزاده رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان که در اوایل کار برای انجام این پروژه کمک موثری کردند، قدردانی نمایم.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن