بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65502
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 10 مرداد 00 5:53 ب.ظ

عبدالرحمن اسماعیلی شناسنامه عکاسی کنگان است/ هنر عکاسی در کنگان، ریشه طولانی دارد

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان در خصوص کتاب »کنگان در قاب خاطرات« گفت: جای بسی خوشحالی است که امروز شاهدیم بخشی از تاریخ کنگان توسط هنرمند و عکاس عزیز جناب اقای اسماعیلی از زاویه لنز و دوربین به دوره ما رسیده است.

فرماندار شهرستان کنگان در خصوص کتاب »کنگان در قاب خاطرات« گفت: جای بسی خوشحالی است که امروز شاهدیم بخشی از تاریخ کنگان توسط هنرمند و عکاس عزیز جناب اقای اسماعیلی از زاویه لنز و دوربین به دوره ما رسیده است.

سید علی پاکنژاد افزود: قطعا این تصاویر حکایت های زیادی از تاریخ و فرهنگ پر بار کنگان را برای ما روایت می کند.

وی عنوان کرد: مفتخریم که در این دوره و این دولت شاهد دو اتفاق میمون و خجسته فرهنگی در کنگان باشیم که هر دو برای نخستین بار در این شهرستان رخ می دهد، اول برگزاری هفته فرهنگی کنگان از ۲۴ الی ۲۸ بهمن در سال ۱۳۹۹ و دوم رونمایی از کتاب » بندر کنگان در قاب خاطرات « است . امیدوارم که در دولت های بعدی نیز از این حرکت فرهنگی همچنان حمایت شود تا ان شاءالله بتوانیم علاوه بر حفظ تاریخ فرهنگی این شهرستان، در بعد تبلیغی نیز این فرهنگ غنی را به نقاط دور دست ایران و جهان صادر کرد.

فرماندار کنگان  گفت: کنگان یک شهرستان تاریخ دار و دارای ریشه فرهنگی است. یکی از نشانه های فرهنگ، وجود هنرمندان طراز اول و با اصالتی مانند آقای اسماعیلی است که از دهه ۴۰ و ۵۰ ، وقایع مهم، جشن ها و مراسمات، پوشش، غذاها، تجارت، بازار، خیابان ها، مدارس و دانش اموزان، پزشکان، دریا و صیادی و.. را ثبت کرده و امروز در سال ۱۴۰۰ برای ما به شکل تصویری روایت می کند. هنر عکاسی در کنگان ریشه تاریخی و فرهنگی دارد و این یک ارزش فاخر است.

پاکنژاد گفت: بنده به نوبه خود مجددا از جناب آقای اسماعیلی که شناسنامه عکاسی کنگان است و همچنین هنرمند خوش ذوق کنگانی جناب آقای محمد رحیمی زاده که زحمت گردآوری و کارهای چاپ این کتاب ارزشمند را بر عهده داشته است، قدردانی می کنم.

فرماندار شهرستان کنگان در پایان از شورای پنجم و شهردار کنگان نیز به شکل ویژه بابت حمایت از این کار ارزشمند فرهنگی قدردانی کرد.

گفتنی است ثلاث جنوب: کتاب مصور» بندر کنگان در قاب خاطرات« در سالن شهرداری رونمایی شد.این کتاب که متشکل از عکس‌های عبدالرحمن اسماعیلی مربوط به دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی در بندر کنگان می باشد، به کوشش محمد رحیمی زاده گرداوری و تدوین و نهایتا چاپ شده است. عبدالرحمن اسماعیلی پیشکسوت عکاسی جنوب استان بوشهر می باشد که عکسهای تاریخی خود را جهت تهیه این کتاب در اختیار رحیمی زاده گذاشته است.

این کتاب ارزشمند با حمایت و پشتیانی مالی شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان چاپ شده است‌ تا منبع رجوع و تحقیق و استفاده عموم مردم در زمان حال و آینده قرار گیرد.

 

.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن