بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66047
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 27 مهر 00 9:35 ب.ظ

بدهی های میلیاردی بیمارستان کنگان باید با تدبیر رئیس جمهور حل شود/ یک یا چند پتروشیمی و پالایشگاه، معین بیمارستان کنگان شوند

ثلاث- ۲۵ میلیارد تومان میزان مبلغ بدهی بیمارستان به طلبکاران از جمله تجهیزات پزشکی، بازار، دارویی و… است که به نظر می رسد با شرایط حاکم بر این مرکز درمانی مبلغ مذکور طی ۶ ماه تا یک سال آینده، قطعا افزایش چشمگیری خواهد داشت و لذا لازم است رئیس جمهور محترم ورود جدی در این معضل نمایند.

احمد بلوچی نماینده شهرستان کنگان در شورای استان بوشهر قبل از ظهر روز گذشته برای بررسی بخشی از مسائل و مشکلات بیمارستان کنگان با رئیس و مدیر داخلی این مرکز درمانی دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ها را جایی هستند که انسان ها از ابتدا تا انتهای زندگی همواره با آن به دلایل مختلف سر و کار دارند، اظهار کرد:  تلاش کادر درمان و پرسنل بیمارستان  یک کار بسیار ارزشمند و یک ایثار است.

نماینده شورای شهرستان کنگان در استان بوشهر تصریح کرد: یکی از اصلی ترین، مهمترین و جدی ترین مطالبات مردم شهرستان کنگان مسائل حوزه درمان خصوصا بیمارستان امام خمینی می باشد.

بلوچی گفت: مطالبات و حقوق عقب افتاده کارکنان بیمارستان امام خمینی که حتی بعضا به ۷ ماه نیز میرسد واقعا جای ناراحتی و گلایه دارد. واقعا صحیح نیست که پرداختی های بیمارستان تا این حد طولانی شود. از مدیران محترم دانشگاه علوم پزشکی تقاضا داریم که برای این موضوع راه حل پایدار در نظر بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواهان انتصاب نیروهای جنوب استان( از شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه) در بخش معاونت های دانشگاه علوم پزشکی شد و گفت: هم اکنون رئیس دانشگاه و معاونت های ایشان ۸ نفر می باشند که از این تعداد هیچ سهمی برای جنوب استان بوشهر با محوریت شهرستان کنگان دیده نشده است. به هر حال اگر بحث عدالت در انتصاب ها نیز مطرح باشد، جنوب استان با هر معیاری که حساب کنیم باید سهمی در مدیریت درمان استان نیز داشته باشد تا بتواند از حق مردم منطقه خود دفاع کند، به غیر از این ، همواره برای گرفتن حقمان باید دوندگی های بی امان داشته باشیم.

نماینده شورای شهرستان کنگان در استان بوشهر اظهار کرد: موضوع دیگر ، بحث بدهی کلان و انباشته شده بیمارستان کنگان است. همانطور که امام جمعه محترم کنگان در خطبه های این هفته عنوان کردند، ۲۵ میلیارد تومان میزان مبلغ بدهی بیمارستان به طلبکاران از جمله تجهیزات پزشکی، بازار، دارویی و… است که به نظر می رسد با شرایط حاکم بر این مرکز درمانی  مبلغ مذکور طی ۶ ماه تا یک سال آینده، قطعا افزایش چشمگیری خواهد داشت

ایشان نیز افرود: با توجه به اینکه ارائه خدمات درمانی امری مستمر و دائمی است این استمرار ارائه خدمات درمانی باعث افزایش بدهی ها خواهد شد که به بالاترین حد خود خواهد رسید  .

بلوچی ادامه داد:  واقعا با این حجم از بدهی چطور می توان امورات بیمارستانی را گذران کرد؟ آیا شرکت ها، بازاریان و …با این شرایط حاضر به ادامه کار و همکاری و نسیه دادن به بیمارستان کنگان هستند؟ و در صورت عدم همکاری سرنوشت بیمارستان چه خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از درخواست های ما این است که تسویه حساب بدهی های بیمارستان کنگان باید انجام شود. حال اینکه این مبلغ از محل مصوبات رئیس جمهور انجام می شود یا از محل درآمدهای نفتی یا با همت پتروشیمی های منطقه پارس، فرقی ندارد؛ مهم این است که این مرکز درمانی با این وضعیت، اندکی توان و رمق خود را ممکن است به زودی از دست بدهد. در این خصوص یک یا چند پتروشیمی و پالایشگاه منطقه نیز می توانند معین بیمارستان کنگان در بحث مالی شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن