بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68614
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 16 دی 01 10:27 ق.ظ

جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در کنگان مطالبه عمومی است

ثلاث- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: وجود سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه است که نه‌تنها باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان می‌شود بلکه پرسه زدن این حیوانات در معابر عمومی چهره شهر را نامطلوب جلوه می‌دهد.

محمود میر حاجی در جلسه کمیته شهرستانی سامان‌دهی و کنترل حیوانات موذی با محوریت سامان‌دهی سگ‌های بلا صاحب در شهرستان کنگان اظهار داشت: وجود سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه است که نه‌تنها باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان می‌شود بلکه پرسه زدن این حیوانات در معابر عمومی چهره شهر را نامطلوب جلوه می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان اضافه کرد: بحث جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب به یک دغدغه و خواست عمومی شهروندان شهرستان کنگان تبدیل‌شده است و ارگان‌های مرتبط باید توجه ویژه‌ای به ساماندهی این مسئله داشته باشند.

همه دستگاه‌ها پای کار باشند

نماینده فرمانداری و مسئول خدمات شهری شهر کنگان نیز افزود: سامان‌دهی وضعیت سگ‌های ولگرد یک امر بین بخشی بوده و برای تحقق آن نیازمند همکاری نهادهای دولتی به‌ویژه شبکه بهداشت و درمان، محیط‌زیست، شهرداری، دام‌پزشکی و سازمان‌های مردم‌نهاد است که با تشکیل کارگروهی مشترک، باهم همکاری داشته باشند.

اکبر رضایی اذعان داشت: تنها عمل زنده گیری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب ملاک ساماندهی نیست، زیرا باید غربالگری انجام‌شده، سگ‌های بیمار جدا و مابقی نیز واکسیناسیون شده و عقیم‌سازی شوند تا از زاد و ولد و انتقال بیماری جلوگیری شود.

نماینده فرمانداری و مسئول خدمات شهری شهر کنگان گفت: درخواست ما از دیگر ادارات عضو شورای سلامت این است که به‌صورت جدی پای‌کار آمده و کمک‌حال شهرداری باشند.

در راستای پیگیری‌های واحد سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان کنگان با همکاری واحد بیماری‌های واگیر و با محوریت شهرداری بندر کنگان جلسه کمیته ساماندهی و کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سالن شهرداری کنگان برگزار شد

کاهش ایجاد اختلال در محیط‌زیست با رعایت قوانین پسماند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت:رعایت قوانین پسماند از سوی ادارات اثرات زیان‌بار زباله‌ها را کم کرده و از ایجاد اختلال در محیط‌زیست جلوگیری می‌کند.

مهندس محمود میر حاجی گفت: استناد به قوانین زیست‌محیطی یکی از ابزارهایی است که مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در آن مشخص‌شده است.
وی تصریح کرد: رعایت این قوانین از سوی ادارات اثرات زیان‌بار زباله‌ها را کم کرده و از ایجاد اختلال در محیط‌زیست جلوگیری می‌کند.
میر حاجی افزود: در زمینه تخلفات دفع غیربهداشتی فاضلاب خانوارها در سطح شهرستان کنگان نیازمند فرهنگ‌سازی با محوریت شهرداری و همکاری کلیه ادارات مرتبط و همچنین سمن‌ها هستیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان تصریح کرد: درباره متخلفین پرتکرار نیز باید پس از آموزش و تذکرات لازم، طی مراحل قانونی اقدامات قضایی لازم به عمل آید.
در راستای تشکیل کمیته‌های فرعی تخصصی شورای سلامت شهرستان کنگان جلسه کمیته تخصصی پسماند و فاضلاب با حضور مسئولین شهرستانی در کنگان تشکیل گردید./ خبرنگار: مریم سفالی

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن