بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46270
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 7 اسفند 96 1:43 ب.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

تعامل صنایع با حوزه سلامت در استان بوشهر تقویت شود/ بیمارستان کنگان تقویت می شود

ثلاث- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: تعامل صنعت با حوزه سلامت استان بوشهر به‌ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان تقویت شود.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان کنگان، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: تعامل صنعت با حوزه سلامت استان بوشهر به‌ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان تقویت شود. 

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: با توجه به نقش محوری سلامت در زندگی مردم این مقوله در اساس برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای حوزه سلامت استان مدنظر قرارگرفته است، زیرا وضعیت بهداشتی مردم نقش اساسی و تأثیر شگرفی در عملکرد پیشرفت مردم دارد.
وی اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات درمانی بهتر به مردم استان امری ضروری و یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه صنایع جنوب استان بوشهر تعامل بیشتری با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر داشته باشند افزود: استان بوشهر با برخورداری از صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی، قطب انرژی کشور محسوب می‌شود که باید با تعامل بیشترِ این صنایع با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، شاهد تقویت و گسترش حوزه سلامت استان به‌ویژه در جنوب استان باشیم
لزوم توجه به پیوست سلامت
دکتر کشمیری اضافه کرد: صنایع بزرگ هم‌زمان با ایجاد و توسعه فعالیت‌های خود، پیوست سلامت آن را نیز در نظر بگیرند، البته پیوست سلامت ابعاد گسترده‌ای از اقدامات و نیز حوزه جغرافیایی را در برمی‌گیرد که فعالیت مؤثر نوین برای کاهش آلاینده‌ها مشارکت در برطرف کردن آسیب‌های پیرامونی و در یک‌کلام نقش فعال در حوزه سلامت‌محوری استان در این راستا است.
وی تصریح کرد: در اینجا بیان یک نکته خیلی مهم و ضروری است؛ ما و همه مردم از فعالیت صنایع و رونق اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌کنیم اما در کنار حمایت تنها یک‌چیز از آن‌ها می‌خواهیم؛ سلامت ما را به همان میزان که پیش از ورودشان به استان داشته‌ایم تضمین کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعتقاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بر این است که باید تعامل صنعت با حوزه سلامت در استان بوشهر به‌ویژه شهرستان‌های جنوبی تقویت شود.
تقویت و تجهیز بیمارستان‌های استان
دکتر کشمیری گفت: به‌منظور تأمین عدالت در دسترسی به امکانات و خدمات در حوزه سلامت، تقویت و تجهیز بیمارستان‌های استان به‌ویژه بیمارستان امام خمینی کنگان به‌عنوان قطب جنوب استان، یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: انتظارمی‌رود تمام دستگاه‌ها به‌ویژه صنایع، تمامی سیاست‌هایشان را بر اساس نقشه راه حوزه سلامت برنامه‌ریزی کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در تقویت حوزه سلامت باید فرهنگ‌سازی آن نیز مدنظر قرار گیرد؛ پتانسیل موجود در جنوب استان و وجود شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی که هرکدام از آن‌ها نیروی انسانی زیادی را در خوددارند، می‌توانند نقش به سزایی در انجام این مأموریت حوزه سلامت ایفا کنند.
دکتر کشمیری عنوان کرد: بیان این نکته حایز اهمیت است که در اغلب کشورها، صنایع و بخش خصوصی حضور چشمگیری در حوزه سلامت دارند و نقش پررنگی را ایفا می‌کنند؛ بنابراین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان متولی حوزه سلامت استان، انتظار دارد مابقی دستگاه‌ها به‌ویژه صنایع، نسبت به‌تمامی سیاست‌هایشان، نقش خود را بر اساس نقشه راه حوزه سلامت به‌خوبی ایفا کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: حفظ، تقویت و گسترش سلامت مردم استان ازجمله برنامه و اولویت‌های اساسی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.
نیازمند ورود مردم و رسانه‌ها هستیم
وی تأکید کرد: زیباترین، مؤثرترین و کارایی‌ترین برنامه برای پیش بردن امور در هر حوزه‌ای، مراجعه و کمک گرفتن از مردم و ایجاد تشکل‌های مردمی در آن حوزه است؛ در حوزه سلامت نیز نیازمند جریان سازی و ورود مردم هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ما باید در میان مردم و در سطوح مختلف، دست به تغییر سبک زندگی بزنیم و این تنها با حضور و مدیریت مردمی امکان‌پذیر است.
دکتر کشمیری اظهار داشت: حضور خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه سلامت ضروری است، البته گفتن این نکته نیز نباید فراموش شود که رسانه‌ها نیز می‌توانند در این حوزه یار و مددکار حوزه سلامت استان باشند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن