بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 48792
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 21 تیر 97 8:08 ب.ظ

فرماندار شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث:

هوشیاری، سرعت عمل و امکانات نیروهای عملیات اطفا حریق، خسارت آتش سوزی در اسکله کنگان را به حداقل رساند

اختصاصی ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان گفت: هوشیاری، سرعت عمل و امکانات نیروهای عملیات اطفا حریق، خسارت آتش سوزی در اسکله کنگان را به حداقل رساند.

فتح الله نوروزی در حاشیه بازدید و عیادت از حادثه دیدگان آتش سوزی اسکله کنگان در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به خبرنگار ثلاث گفت: امروز راس ساعت یک و ۵۰ دقیقه آتش یکی از لنج های درون اسکله طعمه آتش شد.

وی افزود: این آتش سوزی در ادامه از لنجی با بار ملوانی به لنجی که بار صادراتی داشته است، منتقل می شود.

فرماندار شهرستان کنگان اظهار داشت: چنانچه هوشیاری و تلاش به موقع نیروهای حوزه اداره بندر، اتشنشانی کنگان، دریابانی، اداره بندر دیر، ورود به موقع نداشتند این حادثه لنج های بسیار بیشتری را طعمع حریق و خسارت می کرد.

نوروزی، نقش و وجود آتشخوار را در کم کردن خسارت و مهار حریق بسیار تعیین کننده عنوان کرد و گفت: اولین و مهمترین کاری که همکاران در آنجا انجام دادند، جدا سازی لنج آتش گرفته از باقی لنج ها بود که توسط آتشخوار و تیم های عملیات اطفا حریق انجام شد.

وی عنوان کرد: علت این حادثه فعلا اتصال برق عنوان شده است هرچند در جلسه امشب به شکل دقیق تری این حادثه را بررسی خواهیم کرد و نتیجه آن نیز رسانه ای می شود.

فرماندار شهرستان کنگان هشدار داد: با توجه به مصوبه سال قبل، صاحبان لنج ها در انتخاب نگهبان شناورهای خود دقت لازم را داشته باشند. نگهبان لنج باید به شکل ۲۴ ساعته در لنج حاضر باشد، در غیر این صورت و چنانچه اتفاقی رخ دهد خود صاحب لنج یا تعاونی لنجداران باید پاسخگو باشد.

 

نوروزی گفت: از سرپرست اداره بندر که شخصا در محل حادثه حضور داشتند و با راهنمایی های صحیح و دقیق کمک شایانی به مهار آتش سوزی و کم شدن حجم خسارات کردند، تشکر می کنم. از تمام افراد و نهادهایی که برای این حادثه کمک رسانی کردند مانند اداره بندر کنگان و دیر، آتشنشانی کنگان، ال ان جی کنگان، بیمارستان امام خمینی( بابت خدمات دهی خوب و سریع) و همچنین اصحاب رسانه که زحمت انعکاس اخبار را بر دوش کشیدند تشکر و قدردانی می کنم.

 

گفتنی است در این حادثه دو لنج به طور کامل در اتش سوخت و از بین رفت و لنج سوم نیز تقریبا به شکل سطحی دچار خسارت شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. mohammad says:

    واقا گرم بود درود برشما بچه های شهرستان کنگان

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن