بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49055
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 30 تیر 97 10:50 ب.ظ

ایمنی؛ گمشده بزرگ در معابر و پارکها و اماکن عمومی

ثلاث- ایمنی محدود به محیط‌های صنعتی نبوده بلکه محیط‌های عمومی و فضاهای شهری ، مثل پارک‌ها و محوطه‌های بازی و معابر را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

توفیق خلیفات : ایمنی محدود به محیط‌های صنعتی نبوده بلکه محیط‌های عمومی و فضاهای شهری ، مثل پارک‌ها و محوطه‌های بازی و معابر را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. پارک‌، محل بازی و فعالیت کودکان است از این رو ایمن سازی این محیط که به نوعی یک محیط کار اجتماعی محسوب می‌شود از الزامات برنامه‌ریزی‌های محیطی است. عدم توجه به این مقوله همراه با بروز حوادث و اتفاقاتی است که مصدومین اغلب کودک آن دچار جراحت و نقص عضو و حتی مرگ بوده اند که بلافاصله موج ملامت و سرزنش دامنگیر  مقصرین و مسئولان ذیربط گردیده و برخورد قاطع دستگاه قضایی با عاملان قصور و سهل انگاری در این حوادث نهایت امر بوده است.

طی بازدید میدانی اماکن عمومی، معابر و خصوصا پارکهای شهر کنگان به وفور  انواع مخاطرات ونواقص ایمنی به چشم می خورد که با نگاه کارشناسی رفع و رجوع آن برای پیشگیری از بروز صدمات و آسیب‌ها کاملا ضروری به نظر می رسد.

جا دارد مسئولین محترم شهری نسبت به استقرار و استمداد از سامانه ایمنی، بهداشت و محیط زیست ( 

  HSE )که وظیفه شناسایی ارزیابی و تجزیه و تحلیل انواع خطرات احتمالی در سه حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست را دارد اهتمام  عاجل داشته باشند . ضمنا مشاوره با متخصصین این رشته در مراحل طراحی و ساخت و بهره برداری فضاهای جدید (دهکده گردشگری ) کاملا ضروری به نظر می رسد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن