بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54000
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 25 فروردین 98 7:05 ق.ظ

تیم فوتسال بانوان فجر کنگان، فصل آینده می تواند، لیگ دسته اول کشور را فتح کند

ثلاث – مطمئنا با وجود ظرفیت ها و استعاداهای زیادی که در منطقه وجود دارد و با یک برنامه ریزی مناسب، تیم فوتسال بانوان فجر کنگان می تواند سال اینده لیگ یک را فتح کند و برای نخستین بار به لیگ برتر سلام کند.

به گزارش ثلاث : تیم فوتسال بانوان فجر کنگان، سال گذشته در نمایشی زیبا و به یاد ماندنی، توانست به لیگ یک کشور راه پیدا کند. پس از این موفقیت، این تیم باید در آوردگاهی به مراتب بزرگ تر به مصاف حریفانی سرسخت تر از قبل می رفت.

 

 

دور رفت شانزدهمین دوره مسابقات لیگ دسته یک فوتسال بانوان کشور، فصل ۹۷ بر اساس گروه بندی و قرعه کشی در چهار گروه انجام شد.

این دوره از مسابقات، با شرکت ۲۸ تیم از ۱۷ استان، شامل خوزستان، کردستان، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، تهران ، فارس، یزد، لرستان، البرز، بوشهر، قم، چهار محال و بختیاری، اصفهان، گیلان و مرکزی برگزار شد.

تیم فوتسال فجر کنگان در گروه چهار این رقابت ها با تیم های شهروند ساری، صدف لرستان، هیات فوتبال ملارد، آساره اندیمشک، مبل کریمی و هیات فوتبال لردگان هم گروه بود. این در شرایطی بود که تیم شایسته فجر با بازیکنانی بسیار جوان و حتی نوجوان، قدم در این رقابت ها گذاشته بود. این تیم بازیکان کم سن و سال فراوانی در این رقابت ها رونمایی که نهایت سن ان ها ۱۴ یا ۱۵ سال بود.

دور رفت این رقابت ها از گروه چهار به میزبانی ساری انجام شد که در پایان تیم فجر کنگان  با ۱۶ امتیاز، ۳۴ گل زده، در جایگاه چهارم این گروه قرار گرفت. در حالی که گمان و انتظار می رفت مسئولین استانی جهت گرفتن میزبانی دور برگشت رقابت های گروه چهارم را برای فجر کنگان بگیرند و این تیم بتواند از طریق حمایت هوادارانش، خود را به صدر جدول برساند و به دور نهایی این رقابت ها در لیگ یک برساند، هیات فوتبال ملارد توانست میزبانی را از آن خود کند. این اتفاق مستقیما هیات فوتبال استان و مسئولینی که می توانستند رایزنی موثری جهت این موضوع داشته باشند را مورد نقد جدی قرار داد؛ هرچند بعدها عنوان شد که خود فدراسیون به لحاظ امکانات و میزبانی، شرایط کنگان را مورد قبول و تایید داشتند ولی از انجایی که سال قبل، میزبانی را به کنگانی ها داده بودند، در این دوره سعی شد، شهرهای دیگر را به عنوان میزبان انتخاب کنند.

این تصمیم تاثیرات منفی زیادی بر تیم فجر کنگان گذاشت. اینکه فجر کنگان در هر دو بازی رفت و برگشت مجبور بود از جنوبی ترین مرز کشور به شمال ایران سفر کند، یعنی هزینه های تحمیلی که باید متقبل می شد. هزینه های خوابگاه، غذای بازیکنان، ایاب و ذهاب درون شهر برای بازی های دور رفت و برگشت تیم فجر کنگان، مبلغی بالغ بر ۴۰ میلیون تومان شد. این هزینه جدای از امکان پرواز رفت و برگشت به ساری و به تهران است که توسط شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد انجام شد. امکانات بسیار ضعیت شهرهای میزبان به خصوص شهر ملارد واقع در استان تهران از دیگر مواردی بود که توانمندی های بازیکنان و تیم ها را شدیدا تحت شعاع خود برده بود. خط کنار زمین در محل این رقابت ها، فاصله ای با دیوار سالن مسابقات نداشت و موجب مصدومیت های متعددی در حین بازی ها برای بازیکنان شد.

مورد دیگر گرم کردن بازیکنان ذخیره است که این امکان برای هیچ تیمی در این رقابت ها فراهم نبود. بازیکنان ذخیره مجبور بودند بدون گرم کردن، مستقیما پس از تعویض و بدون گرم کردن در آن سرمای هوا، وارد زمین شوند و نهایتا کارایی لازم را نداشته باشند. هفت تیمی بودن این گروه نیز در مصدومیت ها و محرومیت های بازیکنان بی تاثیر نبود زیرا که تعداد تیم های گروه چهارم از سایر گروه ها بیشتر بود و این موضوع شانس محرومیت و مصدومیت بازیکنان را افزایش می داد. تیم فوتسال بانوان فجر کنگان در پایان بازی های دور رفت که به میزبانی ساری برگزار شد، توانستند با دو برد، یک تساوی و دو باخت، با ۷ امتیاز در مکان پنجم این گروه قرار گیرد.

این تیم در بازی های دور برگشت که به میزبانی شهر ملارد از توابع استان تهران برگزار شد، ۳ برد و ۳ باخت را بدست آورد و در مجموع با ۱۶ امتیاز در جایگاه چهارم این رقابت ها قرار گرفت.

تیم فوتسال بانوان فجر کنگان در نخستین حضور خود در لیگ یک کشور، نتایج نسبتا خوبی را به دست آورد و حداقل دست آورد آن ها، بقا در لیگ دسته یک کشور و انتشار نام فوتسال استان در میان استان های حاضر در این رقابت ها بود. حال این تیم باید خود را برای رقابتهای فصل بعد و ان شاءالله صعود تاریخی به لیگ برتر اماده کند. برای این مهم نیاز استکه مجموعه شهرستان کنگان، استان بوشهر و شرکت های واقع در شهرستان کنگان و پارس جنوبی، آستین همت را بالا زده و منصفانه کمک های خود را برای تمام تیم ها، مخصوصا تیم هایی که میزبان صنعت هستند، مبذول دارند. عوامل تیم فوتسال بانوان فجر کنگان در لیگ دسته اول کشور: عقیل اسدی، مدیر تیم، لیلا نظامات سرپرست، شهلا عمله، سرمربی، نازآفرین آرام بن، کمک مربی.

مطمئنا با وجود ظرفیت ها و استعاداهای زیادی که در منطقه وجود دارد و با یک برنامه ریزی مناسب، تیم فوتسال بانوان فجر کنگان می تواند سال اینده لیگ یک را فتح کند و برای نخستین بار به لیگ برتر سلام کند.

عقیل اسدی مدیر تیم فوتسال بانوان فجر کنگان در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: سطح مسابقات بسیار بالا و تیم ها از شرایط فنی خوبی برخوردار بودند. با توجه که ما نخستین تجربه خود را در لیگ یک کسب می کردیم، لذا ابقا در لیگ مسئله مهم و اول ما بود ضمن اینکه نیم نگاهی نیز به صعود از گروه داشتیم. ان شاءالله در فصل بعد با یک شرایط بهتر روانه مسابقات خواهیم شد و برای صعود به لیگ برتر تلاش مضاعف می کنیم. جا داره از مهندس فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان، رئیس شورای اسلامی و شهردار بندر کنگان بابت حمایت های مالی و معنوی بسیار خوب و همچنین دکتر عسکر جلالیان، معاون حقوقی و پارلمانی دادگستری کشور( بابت فراهم کردن محل اسکان در دور برگشت این رقابت ها) داشته باشم. به شکل جداگانه از شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد به خصوص جناب آقای دکتر یاسری، مدیرعامل محترم این شرکت، آقایان درویشی و بهروز رضیئی فر به ترتیب مسئول دفتر مدیرعامل و روابط عمومی این شرکت، مهندس مظاهر، رئیس شهرک پردیس و همچنین سایت خبری ثلاث بخاطر حمایت رسانه ای از تیم فجر کنگان صمیمانه قدردانی می کنم و امیدوارم در دوره بعد این رقابت ها، حمایت ها ادامه دار باشد.

گزارش: مصطفی صفایی

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن