بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55919
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 19 مرداد 98 5:16 ب.ظ

شهردار کنگان ؛

پروانه ساخت شهرک های جدید کنگان در فرصتی دیگر/ اولویت اول ما پروژه های عمرانی است

ثلاث – شهردار کنگان : کاهش فعالیت های عمرانی یک شهر به مدیران این فرصت را خواهد داد که در زمینه فرهنگی برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

شهردار بندر کنگان در نشست با خبرنگاران ضمن دفاع از فعالیت های فرهنگی شهرداری، اظهار داشت : شهرداری یک سمت تمام اتفاقات فرهنگی شهر کنگان است و همواره در فعالیت های فرهنگی نقش اول را ایفا کرده است.

رحیم جمالی گفت: کشورهای پیشرفته دنیا با تکمیل فعالیت های عمرانی شان و تثبیت گسترش شهر تمرکز خود را بر روی فعالیت های فرهنگی می گذارند. کاهش فعالیت های عمرانی یک شهر به مدیران این فرصت را خواهد داد که در زمینه فرهنگی برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی افزود : ایران به نسبت سایر کشورها در حوزه عمرانی بسیار عقب است. برای مثال سیستم فاضلاب شهری در بسیاری از کلان شهرهای ما انجام نشده است در حالی که در کشورهای دنیا این موضوع یکی از پیش پا افتاده ترین کارها است.

شهردار کنگان افزود: تخصیص بودجه های فرهنگی مختص شهرداری های کلان شهرها است و اولویت شهرداری های کوچک بر پروژه های عمرانی است. کمک های شهرداری کنگان در حوزه فرهنگ از محل ماده ۱۶ و ۱۷ است.

وی افزود: کل اعتبار مصوب شده شهرداری از سوی شورای شهر برای امسال ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

شهردار گفت: در بحث المان ها همه ی طیف ها و سلیقه ها را در نظر گرفتیم که رضایت نسبی شهروندان را جلب کنیم.  بنده در سطح استان مدرس بحث المان ها هستم و بر این موضوع اشراف کاملی دارم. اما متاسفانه در سطح کشور مجسمه سازهای حرفه ای و متخصص وجود ندارند و بیشتر سازه ها با در نظر گرفتن مقیاس های مناسب و کار تخصصی شورت نمیگرید و عملا مجسمه ساز حرفه ای و قوی در سطح کشور بسیار اندک است.

جمالی در خصوص استقرار سیستم تاکسیرانی و اتوبوس رانی در شهر کنگان اظهار داشت : خلاء تاکسیرانی و اتوبوس رانی در شهر به شدت احساس می شود ولی متاسفانه از وقتی وزارت کشور حمایت های خود را در این زمینه قطع کرد، بسیاری از شهرهای کشور از تاکسی خالی شد و بیشتر بار مسافرکشی بر دوش تاکسی های شخصی افتاد که متاسفانه امنیت مسافر نیز به خطر می افتد.

وی در خصوص عدم صدور پروانه برای برخی شهرک های حاشیه ی شهر گفت: متاسفانه طرح تفصیلی شهر این اجازه را به ما نمیدهد و در صورت اصلاح طرح تفصیلی تا قبل از چشم انداز ۱۴۰۴ شهرک ها نیز به شهر افزوده خواهند شد و می توانیم پروانه ساخت را به مردم ارائه دهیم.

 

 

برچسب ها: , ,

نظرات

  1. م. ربیعی says:

    با تشکر از مسئولین محترم شهر: جمعیت زیادی به کنگان مهاجرت کرده اند و نیاز است برای کاهش قیمت اجاره و منازل به سرعت خانه های جدید و شهرک های جدید ساخته شود. با این اوضاع جوانان محلی امکان خرید و ساخت خانه ندارند. همچنین برای ساخت منازل مسکونی مردم محلی یا قشر کم درآمد و همچنین تعمیر ساختمان های قدیمی تعرفه های کمتر در نظر گرفته شود.

    همچنین نباید اجازه داد سرمایه غیرمولد طرف خرید و احتکار زمین های مسکونی هدایت شوند. برای جوانان محلی مانند گذشته زمین های با قیمت مناسب تهیه شود

  2. خانم باقری says:

    لطفا کاهش قیمت اجاره رو درنظر بگیرید به شدت فشار سنگینی روی جوانان احساس میشود در این مورد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن