بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 25974
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 15 اسفند 94 5:59 ب.ظ

طرحی در راه کشوری شدن

طرح بزرگ” هر تولد یک درخت” در بیمارستان کنگان آغاز شد

اختصاصی ثلاث- طرح بزرگ” هر تولد یک درخت” در بیمارستان کنگان آغاز شد

به گزارش ثلاث، امروز شنبه با حضور اکثر مدیران اداری شهرستان کنگان، برخی موسسات غیر دولتی و رسانه ها، طرح بزرگ ” هر تولد یک درخت” به طور رسمی آغاز شد.

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان کنگان در آیین شروع این طرح ضمن تبریک هفته درختکاری گفت: به پاس گرامی داشت و ارزش داشتن درخت، حوزه سلامت و حیات، بیمارستان امام خمینی کنگان تصمیم گرفته است با ارائه راهکارها و طرح های مختلف، بتواند عرصه حیات را برای همه هم وطنان گسترش دهد.

وی افزود: در این خصوص دست به خلاقیت و ابتکاری طرحی نو زده ایم تا بتوانیم اهداف خود را در این راستا اجرایی کنیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان خاطرنشان کرد: در این راستا جا دارد از مهندس اسما نورانی، احمدی از موسسه نبض زمین، اداره منابع طبیعی شهرستان و همچنین از عزیزان دیگری در حوزه ادارات به خصوص جناب آقای سید محمد جعفر هاشمی ریاست محترم جهاد کشاورزی که در راه کاشت نهال ما را راهنمایی و یاری نمودند تقدیر ویژه بنمایم و حقیقتا اجرای این طرح با مشارکت همه این سروران بوده است.

حیدری با اشاره این بیت مشهور حافظ ” درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد/ نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد” گفت: در تاریخ بشری هرجا که نگاه می کنیم، درخت اسوه رفاقت و دوستی است و ارج گذاشتن به امر درختکاری همانند ارزش گذاشتن برای خود، سلامتی و حیات است.

وی اظهار داشت: ما این طرح را بدین شکل شروع کرده ایم که با تولد هر نوزاد در بخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی ره کنگان، به وسیله پدر یا مادر آن نوزاد، یک نهال در قطعه هایی که طراحی شده است، با پلاک های خاص، نشانده خواهد شد. در این راستا شناسنامه ای تهیه میشود شامل مشخصات، موقعیت، زمان و مکان کاشت درخت که در بیمارستان نگهداری می شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان عنوان کرد: نوزادی که در این بیمارستان متولد می شود، یادگاری بنام درخت را از خود به جا می گذارد.

حیدری گفت: نهال هایی که جهت کاشت در نظر گرفته ایم از گونه هایی مانند چنار، پرتقال، کهور، خرما می باشد زیرا با آب و هوای این منطقه سازش بیشتری دارند.

وی ادامه داد: در این راستا ریاست جهاد کشاورزی شهرستان کنگان تعداد ۲۰۰ اصله درخت خرما با هزینه یک چهارم به بیمارستان اهدا نموده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان اضافه کرد: طرح ما حامل پیام فرهنگی و دوستی می باشد و ادامه خواهد یافت. پیام ما به این شکل است که همیشه یار و یاور محیط زیست باشیم، درختان را مانند انسان بدانیم؛ قتل عام درختان را در هرجا محکوم کنیم؛ آثاری از خود به جا بگذاریم که جنبه رفاقت و دوستی داشته باشد.

حیدری گفت: این طرح از بیمارستان امام خمینی شروع شده و قطعا در اینده با توجه به فرهنگ سازی که شده در سراسر پارک ها و فضاهای سبز شهرستان کنگان، استان و کشور نیز انجام خواهد شد.

 

موسسه نبض زمین، منابع طبیعی شهرستان کنگان و… از جمله مشارکت کنندگان در این طرح بزرگ هستند.

 

 

تصاویر این خبر در یک پست جداگانه کار می شود

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن